پرونده سازی در زندان؛ سهیل عربی در پرونده جدید تبرئه شد

سهیل عربی زندانی سیاسی در پرونده جدیدی که در زندان برایش گشوده شده است از اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تبرئه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۸ بازپرسی دادسرای شهرری از بابت پرونده جدیدی که در زندان رجایی شهر کرج علیه سهیل عربی گشوده شده بود، قرار منع تعقیب صادر کرده است.

این زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری را در زندان رجایی شهر کرج می‌گذراند، روز چهارشنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۹، از طریق ویدیو کنفرانس در زندان رجایی شهر کرج از بابت اتهام جدید «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تفهیم اتهام شده بود.

سهیل عربی روز جمعه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹، به بهانه انتقال به بهداری از بند محل نگهداریش در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ به سلول انفرادی در زندان رجائی شهر کرج منتقل شده بود.

روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۹، آقای عربی به بند عمومی زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در روز سه شنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد.

او روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با پایان بازجویی‌ها به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شده بود.

سهیل عربی در آبان ماه ۱۳۹۲، به ‌خاطر نوشتن مطالبی انتقادی در رسانه های اجتماعی ابتدا به حکم مراجع قضایی به «سب النبی» متهم و به اعدام محکوم و سپس این حکم به ۷ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

سهیل عربی از مشکلات جسمی متعددی  از جمله سرفه‌های شدید، افت شدید قندخون ، درد شدید ناشی از «ترومای بلانت» و عفونت در بدن رنج می برد.

سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید