محرومیت عبدالفتاح سلطانی وکیل زندانی از دیدار با همسرش

«معصومه دهقان» اجازه ملاقات حضوری با همسرش «عبدالفتاح سلطانی» را نیافته است. گفته شده اجازه دیدار از سوی «خدابخشی» دادیار ناضر بر زندان صادر نشده و تنها مادر و فرزند این وکیل زندانی موفق به دیدار با او شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به دنبال این محرومیت «معصومه دهقان» در صفحه فیس‌بوک‌ خود در یک پست عمومی نوشت: “آقای خدابخشی دادیار ناظر زندان با ملاقات حضوری من موافقت نکرد! من ماندم، و فرزندم مادربزرگ سالخورده‌اش را به زحمت راهی سالن ملاقات کرد.”

یک منبع نزدیک به خانواده سلطانی در گفتگویی با «سازمان حقوق بشر ایران» با اشاره به این‌که خانواده‌ها هر ماه می‌توانند یک ملاقات حضوری داشته باشند، گفت: “همسر آقای سلطانی هفته گذشته درخواست ملاقات حضوری داده بود. آقای خدابخشی دادیار ناظر در دفترش حضور نداشته و درخواست به دفتر او تحویل داده شده بود. دیروز وقتی مراجعه کردند، متوجه شدند که نوشته شده فقط مادر و فرزندان او اجازه ملاقات دارند و به همسر او اجازه ملاقات حضوری ندادند. دلیل این اقدام را هم اعلام نکرده‌اند، اما این اولین بار نیست که دست به چنین اقدامی می‌زنند، بارها مانع انجام ملاقات حضوری شده‌اند. خدابخشی، دادیار ناظر زندان هم تنها هفته‌ای یکی یا دو روز آن‌جاست و ارباب‌رجوع‌ها به سادگی به او دسترسی ندارند که دلیل این رفتار را بپرسند.”

این منبع همچنین در ادامه گفت: “آقای سلطانی اخیرا از ناحیه گردن دچار مشکل شده و درد گردن باعث شده بهداری زندان او را به پزشک ارتوپد ارجاع بدهد. حالا همسرش باید از پزشک متخصص وقت بگیرد و او را ببرد. چند وقت پیش برای قلب و دندان‌هایش هم به پزشک مراجعه کرده بود. هرچه می‌گذرد در زندان فرسوده‌تر می‌شود. حالا علاوه به مشکلات گوارشی و قلبی، مشکل گردن درد هم اضافه شده است.”

همسر این وکیل زندانی در بخش دیگری از نوشته‌ای که در صفحه فیس‌بوک‌اش منتشر کرده آورده است: “امروز دوشنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۴ تصمیم داشتم در ملاقات حضوری با همسرم عبدالفتاح سلطانی سالروز بازداشتش را یادآوری کنم. به ایشان بگویم در چنین روزی قفل دفترت رو شکستند و بی اجازه وارد دفتر مشاعی ۴ نفره‌تان شدند و اوراق و پرونده ی موکلانت را بردند. در چنین روزی تو را که از مطالعه‌ی پرونده‌ موکلانت بازمی‌گشتی در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت کردند. در چنین روزی ۵ مرد خانه‌ات را زیرورو کردند و کیسه‌کیسه اوراق و سی‌دی و دفتر و آلبوم و… را با خود بردند. ۴ سال گذشته و هنوز دفترچه‌ حساب و جزوه‌های درسی و تعداد زیادی از سی‌دی‌هایم را پس نداده‌اند. هنوز رادیوهایمان را که سال‌ها قبل ربوده بودند پس نداده‌اند ! اما…”

«عبدالفتاح سلطانی» وکیل و عضو «کانون مدافعان حقوق بشر» در ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و به اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر” و “تحصیل مال حرام از طریق دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ” در دادگاه بدوی به تحمل ۱۸ سال حبس و تبعید به شهر «برازجان» و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محروم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۳ سال حبس تغییر کرد.

این زندانی که از زمان بازداشت تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد، دچار ناراحتی قلبی و نوسان فشار خون است و به مداوای تخصصی و فوری در خارج از زندان نیاز دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید