سمیه کارگر از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان قرچک ورامین منتقل شد

سمیه کارگر شهروند کُرد اهل ایلام با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سمیه کارگر، دانش‌آموخته‌ رشته فلسفه دانشگاه تبریز، طی روزهای اخیر پس از گذشت حدود ۴ ماه از بازداشت با پایان بازجویی ها از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

این شهروند کُرد روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده و حدود ۴ ماه تحت بازجویی و در شرایط بلاتکلیف در سلول انفرادی بند ۲ الف سازمان اطلاعات سپاه به سر می بُرد.

سمیه کارگر، از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد و با وجود ضعف شدید بینایی در تمام طول مدت زمان بازداشت از حق دسترسی به دارو و رسیدگی پزشکی محروم مانده بود.

از زمان بازداشت این شهروند کُرد طی چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش در خصوص محرومیت از رسیدگی پزشکی و دسترسی به داروهای مورد نیازش شکایت داشته است.

خانم کارگر روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

ماموران امنیتی در حین بازداشت این شهروند کُرد منزل وی را تفتیش کرده و برخی از وسایل شخصی از قبیل لپ‌تاپ و تلفن همراه او را ضبط کرده اند.

بر اساس گزارش های دریافتی، پس از پیگیری‌های خانواده خانم کارگر و مراجعه آنها به دادسرای اوین اتهام وی را  جرائم اینترنتی اعلام کرده اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام های انتسابی علیه این شهروند بازداشت شده اطلاع دقیقی در دست نیست.

سمیه کارگر شهروند کُرد اهل ایلام و دانش‌آموخته رشته فلسفه دانشگاه تبریز است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید