ندا ثابتی، نوشین افشار و فروغ فرزانه از اتهام های انتسابی تبرئه شدند

ندا ثابتی، نوشین افشار و فروغ فرزانه سه شهروند بهایی اهل آبادان توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان از بابت اتهام های انتسابی تبرئه شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان ندا ثابتی، نوشین افشار و فروغ فرزانه سه شهروند بهایی را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» تبرئه کرده است.

این حکم امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹، صادر و به صورت شفاهی به این شهروندان بهایی ابلاغ شده است.

دادگاه انقلاب آبادان در مهرماه ۱۳۹۸، هر کدام از این شهروندان را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

ندا ثابتی، نوشین افشار و فروغ فرزانه سه شهروند بهایی اهل آبادان و اهواز که روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ از سوی نیرو های اداره اطلاعات اهواز و آبادان در منزل خود بازداشت شده بودند.

روز چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۳۹۷، با سپردن وثیقه به صورت موقت تا برگزاری دادگاه از زندان سپیدار اهواز آزاد شدند.

کمپین پیش از این در مورد این سه شهروند بهایی گزارش داده بود، صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۶:۴۵ دقیقه در یک اقدام هماهنگ  نیروهای امنیتی با مراجعه  به منزل سه شهروند بهایی منازل آنان را تفتیش کرده و سه تن از بهاییان زن را بازداشت کرده اند.

ماموران اداره اطلاعات به خانواده این سه شهروند بهایی گفته بودند که بازداشت شدگان نهایت یک ساعت دیگر آزاد خواهند شد.

گفتنی است، هنگام بازداشت این شهروندان منزل آنان تفتیش شده و اموال شخصی و کامپیوترهای خود و اعضای خانواده‌شان نیز ضبط شده بود.

ندا ثابتی، نوشین افشار و فروغ فرزانه روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ از بازداشتگاه وزارت اطلاعات اهواز آزاد شده بودند، اما یک روز بعد در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت مجدداً احضار و بازداشت شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید