رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار زندانی اعتصاب غذا کرد

رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار محبوس در زندان تهران بزرگ در اعتراض به عدم رسیدگی مناسب پزشکی اعتصاب غذا کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار که دوران محکومیت ۳ سال حبس تعزیری را در زندان تهران بزرگ پشت سر می گذارد، در پی بروز حمله عصبی به دلیل عدم رسیدگی مناسب پزشکی و دریافت دارو اعتصاب غذا کرده است.

بر اساس این گزارش، آقای طالشیان جلودارزاده، روز جمعه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، در زندان دچار تشنج و حمله عصبی شده است.

این زندانی که پس از این حمله عصبی با مشکل جدی بینایی مواجه شده، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

او از صبح روز شنبه ۳ اسفندماه ۱۳۹۹، در اعتراض به نبود رسیدگی پزشکی و عدم دریافت دارو دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای طالشیان اوایل بهمن‌ماه ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت ۳ سال حبس تعزیری بازداشت شد.

این زندانی با نوشتن نامه‌ای در شرح دلایل اعتصاب خود نوشته است: «من نیاز به آن دارم که پیوسته در هر هفته یک آمپول آوونکس خارجی به من تزریق شود اما هم اکنون بیش از ۵ هفته است که محروم از تزریق این آمپول هستم. در طی این مدت از بازداشت ۲ بار دچار تشنج شده‌ام و هر بار پزشک بهداری بند و همچنین پزشک بهداری مرکزی زندان تهران بزرگ اعزام اورژانسی به بیمارستان را برای من تجویز کردند. اما به هزار اما و دریغ حتی از یکبار اعزام»

رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه‌نگار و از مجروحان جنگ ایران و عراق بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی» توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به سه سال زندان،  چهل میلیون ریال جریمه نقدی و دو سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های حرفه‌ای، سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

آقای طالشیان جلودارزاده، عضو فدراسیون بین‌‌المللی روزنامه‌‌نگاران که دبیری بخش سیاسی روزنامه توسعه، سردبیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری «نور آزادی» را در کارنامه فعالیت کاری خود دارد روز سه‌‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، هنگامی که از محل کارش، دفتر مجله «نور آزادی» عازم یک جلسه کاری بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

رادیو زمانه پیش تر با تایید خبر بازداشت آقای طالشیان جلودارزاده نوشته بود که او در سکوت خبری و پس از گذشت نزدیک به یک ماه بازداشت در تاریخ هفتم خرداد با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومان به صورت موقت از زندان اوین آزاد شده است.

طالشیان جلودارزاده از مجروحان جنگ ایران و عراق در مصاحبه با زمانه گفته بود: «روز دستگیری‌‌اش مصادف بوده با سی‌‌ و سومین سالگرد مجروحیت و «جانباز» شدنش در جریان عملیات فکه. به گفته او در جریان این عملیات، روز دهم اردیبهشت ۱۳۶۵ دو گلوله به بدن او اصابت کرده است».

این روزنامه نگار پیش‌‌تر در سال ۱۳۹۰ نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شده بود. همچنین سال ۱۳۹۳ هنگامی که دبیر بخش سیاسی روزنامه توسعه بود، بار دیگر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.

رضا معینی، مسئول میز ایران و افغانستان سازمان گزارش‌گران بدون مرز درباره وضعیت آزادی رسانه‌ها در ایران به زمانه گفته است:

«در سال گذشته در ایران افزایش دستگیری‌ها، محاکمه‌های ناعادلانه و حکم‌های سنگینی را داشتیم که برای روزنامه‌نگاران و شهروند خبرنگاران صادر شد و اینها از عوامل اصلی سقوط شش پله‌ای ایران در جدول رده‌بندی آزادی رسانه‌های گزارش‌گران بدون مرز هستند.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید