تداوم بازداشت و بلاتکلیفی فرزاد سامانی دانشجوی کُرد دانشگاه خوارزمی

فرزاد سامانی دانشجوی کُرد دانشگاه خوارزمی همچنان در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز جمعه ۸ اسفندماه ۱۳۹۹، سرنوشت فرزاد سامانی دانشجوی کُرد اهل شهرستان مهاباد  پس از گذشت حدود ۵۰ روز از بازداشت همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این دانشجوی کُرد دانشگاه خوارزمی روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، در پی یورش نیروهای امنیتی به خوابگاه دانشگاه واقع در کرج بازداشت شده بود.

آقای سامانی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شد.

فاروق سامانی، برادر فرزاد سامانی در خصوص تداوم بازداشت و بلاتکلفی برادرش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «نزدیک بە پنجاە روز از بازداشت برادرم می گذرد، اداره اطلاعات سپاه ارومیه در یک ماە اول، بازداشت او را کامل انکار کرد، سپس با پذیرش بازداشت فرزاد، با جواب‌های سر بالا و … خانواده را عملا دست به سر کردند، اما حدود دو هفته است که کاملا به تماس‌های خانواده هیچ جوابی نمی‌دهند، حتی در همان حد دست به سر کردن قبلی، هیچ یعنی هیچ!»

فرزاد سامانی و صهیب بادروج دو دانشجوی کُرد دانشگاه خوارزمی توسط نیروهای امنیتی در خوابگاه این دانشگاه در کرج بازداشت شدند.

این دو دانشجوی کُرد دانشگاه خوارزمی روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، در پی یورش نیروهای امنیتی به اتاق های این دانشجویان در خوابگاه دانشگاه واقع در کرج بازداشت شده بودند.

گفته شده است این دانشجویان کُرد در پی یورش حدود ۲۰ تن از ماموران امنیتی به اتاق‌های آنها در خوابگاه پسرانه دانشگاه خوارزمی واقع در کرج بازداشت شده اند.

فرزاد سامانی و صهیب بادروج در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی هستند.

صهیب بادروج، شهروند کُرد اهل شهرستان مریوان است و فرزاد سامانی، شهروند اهل شهرستان مهاباد که پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت در دادگاه انقلاب را داشته است.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهام های انتسابی علیه این دانشجویان اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید