چهار شهروند کُرد بازداشتی به یکی از بازداشتگاه ‌‌های امنیتی در مریوان منتقل شدند

چهار شهروند کُرد از اهالی توابع سرو آباد واقع در استان کردستان که در پی گسترش موج بازداشت در شهرهای کُردنشین دستگیر شده بودند به یکی از بازداشتگاه ‌‌های امنیتی در مریوان منتقل شدند.

سیامک ادوایی، اکرم ادوایی، فردین ادوایی و بهزاد ادوایی شهروندان کُرد که طی ماه‌های گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سروآباد بازداشت شده بودند جهت انجام مراحل بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در مریوان منتقل شده اند.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهام های انتسابی علیه این شهروندان اطلاعی در دسترس نیست.

سیامک ادوایی و اکرم ادوایی، روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه در روستای سلین از توابع شهرستان سرو آباد بازداشت شدند.

گفته شده بود بازداشت این دو شهروند کُرد با یورش ماموران امنیتی به روستای سلین صورت گرفته است.

فردین ادوایی، شهروند کُرد اهل روستای سلین از توابع سروآباد واقع در استان کردستان، روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، در پی حضور در اداره اطلاعات سپاه پاسداران سروآباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

فردین ادوایی، پیشتر در آذرماه ۱۳۹۷، پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه سروآباد بازداشت و  اوایل دی‌ماه ۱۳۹۷، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

مرداد ماه ۱۳۹۸، آقای ادوایی بر اساس رای صادره دادگاه انقلاب مریوان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

اتهام انتسابی علیه این شهروند، «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت» اعلام شده بود.

بهزاد ادوایی شهروند کُرد اهل توابع شهرستان سروآباد واقع در استان کُردستان روز سه‌شنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۹، نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از  مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، بازداشت این شهروندان بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است.

در سال های اخیر، اهالی روستای سلین از توابع شهرستان سروآباد به طور گسترده ای آماج بازداشت نیروهای امنیتی ادراه اطلاعات بوده اند.

طی روزهای گذشته در پی گسترش موج جدید بازداشت در شهرهای کُرد نشین، چند تن دیگر از اهالی روستای سلین بازداشت شده اند.

روستای سلین از توابع بخش هورامان تخت شهرستان سروآباد، در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر هورامان تخت و در۷۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان واقع شده است فاصله روستا تا سنندج مرکز استان ۲۰۰ کیلومتر است.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید