مهرداد شیخی، کنشگر تُرک (آذربایجانی) جهت تحمل حبس روانه زندان شد

مهرداد شیخی، فعال مدنی شهروند ساکن اردبیل جهت اجرای حکم ۶ ماه حبس تعزیری روانه زندان این شهر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این کنشگر تُرک (آذربایجانی) که پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر اردبیل به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز شنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۹، جهت تحمل حبس روانه زندان این شهر شده است.

شعبه دو دادگاه انقلاب اردبیل با ریاست قاضی مهدوی پیشتر این فعال مدنی را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

مهرداد شیخی ساکن اردبیل روز چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در منزل پدری  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گفته منابع آگاه به کمپین، پیشتر نیز در ظهر روز ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸، این شهروند طی تماس کوتاه تلفنی که با خانواده داشته از بازداشتش در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان اردبیل خبر داده و از خانواده خواسته که برای تحویل اتومبیلش به دادسرای اردبیل واقع در شهرک زرناس مراجعه کنند.

پس از سؤال خانواده از علت و دلایل بازداشت، تلفن آقای شیخی ناگهان قطع‌شده و خانواده پاسخی در این خصوص از سوی ایشان نتوانسته بودند دریافت کنند.

مهرداد شیخی، روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، پس از حضور برای ارائه دفاعیات خود در شعبه دوم دادگاه انقلاب این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل‌شده بود.

روز دوشنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸، آقای شیخی طی تماس کوتاه تلفنی با خانواده از ادامه بازداشت خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، آقای شیخی برای ساعت ۹ سی دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، به شعبه دو دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی مهدوی برای ارائه دفاعیات خود بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» احضار شده بود و پس از حضور در دادگاه، علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده خبری از وی در دست نبود.

این  شهروند ساکن اردبیل که روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، پس از حضور برای ارائه دفاعیات خود در شعبه دوم دادگاه انقلاب این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل‌شده بود، با تودیع قرار به‌صورت موقت آزاد شد.

روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۸، مهرداد شیخی شهروند ساکن اردبیل با تأمین قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی، به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید