تجمع شاگردان محمد علی طاهری در پارک شهر تهران به خشونت کشیده شد+اسامی و عکس

در پی اطلاعیه هوادارن «عرفان حلقه»، با عنوان «گردهمایی سراسری فرادرمان‌گران»، جمعیت قابل توجهی از شاگردان «محمد علی طاهری» در پارک شهر تهران دست به تجمع مسالمت‌آمیز زدند. گفته شده در پی سرکوب نیروهای انتظامی و امنیتی، تا این لحظه نزدیک به ۱۰۰ نفر از تجمع‌کنندگان بازداشت شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش از این شاگردان و مربیان «عرفان حلقه» طی فراخوانی (اطلاعیه شماره ۱) اعلام کرده بودند “در این روز در اعتراض به حکم اعدام محمد علی طاهری، بنیانگذار دو طب مکمل سایمنتولوژی و فرادرمانی، در پارک شهر ضلع جنوبی مقابل کاخ دادگستری تهران و نیز در برخی شهرهای دیگر از جمله تبریز، شیراز و یزد تجمعاتی را برگزار خواهند کرد.”

گفته شده دیروز نیز معترضین به حکم اعدام «محمد علی طاهری» تجمع گسترده‌ای را در شهرهای محل سکونت خود برگزار کرده بودند.

گزراش‌های رسیده به کمپین حاکی از آن است که در تهران نیروهای امنیتی و نظامی اقدام به سرکوب شدید این تجمع کرده‌اند.

شاهدان عینی ضمن ارسال عکس فضای امنیتی حاکم بر مکان تجمع در پارک شهر تهران گفته‌اند: “تعداد زیادی از افراد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در حدود ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان بازداشت شدند.”

برخی دیگر از شاهدان عینی گفته‌اند: “نیروهای نظامی، جهت متفرق کردن این تجمع، اقدام به شلیک تیر هوایی کرده‌اند.”

همزمان در نقاط دیگر جهان از جمله «یتوبوری» در کشور «سوئد» و «پرت» در کشور «استرالیا» تظاهراتی مشابه برگزار شده است.

اسامی برخی از بازداشت‌شدگان تا این لحظه در پی می‌آید؛

اکرم دوستی

هاله مقصودی

سیما شکرانی

رها تبار

مریم امیری

افشار

افضلی

فرینام

لیدا مکرمیان

ثریا بهبودی

باقری

نوشین محمدی

لیلا جعفری

زهرا خوشنویسان

نازنین سرچشمه

شهناز اسماعیلی

پروین سلیمانی

مهناز طاهری

رییسی

صمدی

در ادامه متن اطلاعیه جهت شرکت‌ در تجمع اعتراضی امروز را می‌خوانید؛

اطلاعیه ستاد فعالان داخل و خارج از کشور

استاد محمد علی طاهری ،معلمی که عشق را سرود، برای هدایت جماعتی که در تودرتوی ظریف حملات شیطانی، دچار دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی شده بودند، معلمی که به سادگی رابطه‌ی بین انسان و خداوند را تبیین نموده و رسالت انسانی ما آدمیان را بر پایه‌ی عشق به همه‌ی تجلیات الهی به تصویر کشید.

معلمی به جرم اندیشه‌ی صلح‌جویانه و بشردوستانه، سال‌های متمادی در بند جهل و نادانی مافیای قدرت و تعصب و تحجر بوده است؛ مافیایی که بدون توجه به کرامت الهی انسان‌ها، با نقض عدالت و پنهان‌کاری، سانسور اخبار و فرافکنی و دروغ‌پردازی و اتهام و جرم‌سازی و ایجاد حساسیت‌های کاذب، سعی در انحراف افکار عمومی و حتی مسوولین و فعالان حقوق بشر دارند.

عجبا که شاگردان استاد طاهری، علی‌رغم تمام تلاش‌های مکرر و بی‌وقفه‌ی خود جهت رساندن صدای تظلم‌خواهی معلمشان در مراجعه و نامه‌نگاری به اکثریت نهادهای دولتی و بسیاری از مسوولین نظام، هنوز پاسخی حتی مبنی بر رد درخواست‌هایشان دریافت نکرده‌اند!

و این نادیده‌گرفتن‌ها از نظر شاگردان مکتب معنوی عرفان حلقه دور نمانده و بی‌معنی و بی‌پاسخ نیز نیست!

گویا هنوز برنامه‌ریزان سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و نیز سران نظام، نمی‌دانند یا نمی‌خواهند باور کنند که ستون‌های استوار یک حکومت چگونه سست و لرزان می‌شود، وقتی چاشنی بمبی بزرگ را در دست تندروانی که شیطان بر نهادشان مستولی شده و همچون کودکی نادان و شرور عمل می‌کنند، قرار می‌گیرد .

چرا که استاد محمد علی طاهری یک نفر نیست، او یک جامعه است!

ما طاهری‌ها تا به امروز طبق آموزه‌های استادمان رحمانی عمل کرده‌ایم، رحمانی برخورد کردیم و رحمانی منتظر اجرای عدالت ماندیم …

ولی با قرار گرفتن در مقابل گوش‌های ناشنوای مدعیان عدالت، گویا بعد از این، عدالت باید به دست خود ما شاگردان و هواداران استاد طاهری جاری شود، چرا که حق‌طلبی عملی نیز جنبه‌ای از جلوه‌ی رحمانیت الهی است.

لذا بدین‌وسیله به کسانی که باعث و بانی این ظلم عظیم درباره استادمان بوده و هنوز هم بر مواضعشان پافشاری می‌کنند و به اسم دفاع قانونی از استاد طاهری، هنوز هم می‌خواهند ما را به سکوت وادارند.

اعلام می‌داریم تصور نکنید که با نفوذ در مجموعه خدادوست و عشق‌طلب عرفان کیهانی و رصد و رفتارسنجی و ایجاد تفرقه میان شاگردان استاد طاهری و تخریب چهره‌ی دلسوختگان این جریان، توانسته‌اید به اهدافتان برسید، هرچند که ضربه‌های سنگینی بر ما و بر استادمان وارد کردید.

جرم‌تراشی و اسارت ۵۱ ماه قبل و شکنجه‌های تمام این سال‌های استاد طاهری، عبور از مرزهای عدالت اجتماعی و مصداق بارز نقض حقوق بشر بوده است؛ همان‌گونه که صدور حکم اعدام استاد طاهری، عبور از خط قرمزی است که موجب شد جمعیت بی‌شمار عرفان کیهانی از اقصی نقاط ایران و جهان با وجود اختلاف نظرات و تفرقه‌هایی که شما آن را باعث شده بودید، به وحدت جمع شوند و آزمون عملی خویش را آغاز کنند.

آزمونی که وحدت را نمایان می‌کند و درش اولین قدم زنهار می‌دهیم دود آتش این بی‌عدالتی که شما افروخته‌اید حتما باعث تنگی نفس ایران اسلامی خواهد شد.

ما شاگردان و هواداران معلم معنوی،استاد محمد علی طاهری در تاریخ یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، مصادف با ۱۶ آگوست ۲۰۱۵، در ایران و در جای جای کره خاکی گرد هم می‌آییم تا اعلام کنیم:

– ما برای اطمینان جانی و سلامت استاد محمد علی طاهری خواستار دیدار و گفتگوی عمومی با ایشان هستیم

– ما خواستار اجرای قانون و اجرای عدالت در باره کسانی که در تمام این سال‌ها به ایشان ظلم کرده‌اند هستیم.

– ما خواهان آزادی بی قید و شرط استاد خود هستیم.

و بدانید که این پیام یک تهدید نیست، یک اتمام حجت است برای ایجاد تعادل دوباره در روند زندگی اجتماعی جمعیتی که تعدادشان کم نیست.

همانطور که بارها استادمان اعلام کرده است ما حزب و فرقه و معاند نیستیم؛ بلکه تنها عضوی از مردمی هستیم که به آرمان‌های معنوی و ملی خویش پایبندیم.

ولی اگر این آخرین فریادهایمان شنیده نشود، با انفجار خود رخدادی ماندگار را در تاریخ ایران رقم خواهیم زد.

استاد طاهری؛

ما سیاسی نیستیم، باید ما را تهدید بکنند تا کار و زندگی خود را رها کنیم و سیاسی بشویم! و …

لذا تقاضا داریم؛

مراقب تصیممات خود باشید زیرا که؛

از این پس روند پیمودن راه و عکس‌العمل‌های ما را مسوولین نظام و کارشناسان پرونده‌ی استاد محمد علی طاهری، با تصمیمات و رفتارهایشان مشخص خواهند کرد و مسوولیت هر واکنشی از سوی ما به عهده ایشان است؛ همانطور که مسوولیت جان استادمان نیز بر عهده‌ی آنهاست.

با آرزوی توفیق الهی

ستاد هماهنگ کننده تشکل همبستگی فعالان داخل و خارج کشور

برای آزادی استاد محمدعلی طاهری

۲۳ مرداد ۱۳۹۴ شمسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید