شش شهروند کُرد با تودیع قرار وثیقه از زندان اشنویه آزاد شدند

شش شهروند کُرد که در پی گسترش موج بازداشت ها در شهرهای کُردنشین در بهمن ماه ۱۳۹۹، بازداشت شده بودند با تودیع قرار وثیقه از زندان اشنویه آزاد شدند.

فردین بایزیدی، جبرئیل شعبانی، واحد شیخ محمدی، شفیع شیخه، لقمان طاهری و فیصل علی آبادی پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اشنویه آزاد شده اند.

آزادی این شهروندان کُرد امروز شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا اتمام روند دادرسی صورت گرفته است.

فردین بایزیدی، روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان اشنویه بازداشت و روز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹، به زندان اشنویه منتقل شده بود.

جبرئیل شعبانی شهروند ساکن شهرستان اشنویه شامگاه پنج شنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

واحد شیخ محمدی، روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در اشنویه و بدون ارائه حکم بازداشت شده بود.

شفیع شیخه روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در ارومیه منتقل شد.

سید لقمان طاهری صبحگاه روز جمعه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی شهرستان اشنویه بازداشت شد.

آقای طاهری پیشتر نیز در سال ۱۳۹۷ سابقه بازداشت داشته است.

فیصل علی آبادی، اوایل بهمن ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و مدتی بعد به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کُردپا، همگی این شهروندان از اهالی شهرستان اشنویه واقع در استان آذربایجان غربی هستند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید