کسری نوری به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد

کسری نوری، درویش گنابادی که دوران محکومیت حبس را در زندان اوین طی می کرد به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کسری نوری درویش گنابادی که صبح روز پنج شنبه ۲۸ اسفند ماه از زندان اوین خارج شده بود، شامگاه جمعه ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۹، به بند سیاسی زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است.

بر اساس گزارش دریافتی این درویش زندانی از طریق پرواز به شیراز اعزام شده و پس از آن به یک کلانتری در نزدیکی فرودگاه شیراز و سپس به زندان عادل آباد منتقل شده است.

آقای نوری پیشتر عصر روز شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، از بند سیاسی زندان عادل آباد شیراز خارج شده بود.

او روز یکشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، طی یک تماس تلفنی با خانواده از انتقالش به زندان اوین خبر داده بود.

پیشتر نیز مسئولان با درخواست انتقال این زندانی به یکی از زندان‌های استان تهران که محل اقامت خانواده  اوست، مخالفت کرده بودند.

کسری نوری، از مدیران وبسایت مجذوبان نور و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران در جریان واقعه گلستان هفتم بازداشت شده بود.

بازداشت او در سحرگاه ۱ اسفندماه ۱۳۹۶، به همراه صدها تن دیگر صورت گرفته بود.

این درویش گنابادی توسط قاضی احمدزاده، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۲ سال حبس تعزیری، ‏۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ‏۲ سال ممنوع‌الخروجی و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شده بود.

در جلسه دادگاه رسیدگی اتهام های انتسابی علیه این درویش گنابادی «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی با توطئه‌ی قبلی و دسته‌جمعی»، «تمرد در برابر مأمورین حین انجام وظیفه»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با کانال‌های ضدنظام»، «تخریب اموال عمومی و خصوصی» و «قدرت‌نمایی با سلاح سرد و گرم» عنوان شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید