قطع ناگهانی درمان و انتقال سعید رضوی فقیه به زندان

«سعید رضوی فقیه» زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علی‌رغم ناتمام ماندن درمان و برخلاف نظر پزشکان پس از برخوردهای خشن و توهین آمیز ماموران، با قطع ناگهانی درمان عصر امروز یکشنبه ۲۵ مردادماه به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی به دلیل ناتمام ماندن دوران درمان قبلی خود پس از جراحی قلب باز، دچار “حمله قلبی”، “عفونت ریه” و “آسم” شده بود و طبق نظریه پزشکان وی می بایست حداقل مدت یک ماه تحت درمان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری باشد.
این روزنامه‌نگار و فعال اصلاح طلب پیش تر در بهمن ماه ۱۳۹۳ از زندان رجایی شهرکرج به بیمارستان «امام خمینی» تهران منتقل و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.
در طی این عمل جراحی «پنج رگ قلب»این زندانی سیاسی «تعویض» شده است.
«سعید رضوی فقیه»، در تمام طول درمان خود جهت عمل جراحی قلب در بیمارستان «با دستبند و پابند» و «ممنوع الملاقات» است.
«سعید رضوی فقیه » در ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۲ پس از حملات گسترده رسانه‌های تندرو وابسته به جناح اصولگرای جمهوری اسلامی از جمله خبرگزاری “فارس” و “تسنیم” به سخنرانی او در جمع اصلاح طلبان شهر همدان، بازداشت شد.
بر اساس گزارش سایت‌های خبری، این روزنامه‌نگار و فعال اصلاح طلب در سخنان خود «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی را در کنار سایر زمامداران ایران تا پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ قرار داده بود.
وی گفته بود: «ما از انقلاب مشروطیت تا کنون هفت زمامدار به خودمان دیدیم، زمامدار هفتم «آیت‌الله خامنه‌ای» است، شش زمامدار دیگر از دنیا رفته‌اند. از این شش زمامدار، زمامدار اول «مظفرالدین‌ شاه» و زمامدار ششم «آیت‌الله خمینی» حکومت خودشان را به پایان بردند و احترام خود را حفظ کردند و در ایران دفن شدند، چهار زمامدار دیگر اما حکومت خودشان را هیچ وقت به پایان نبردند یا تبعید شدند یا در غربت مردند».
اشاره عضو سابق دفتر تحکیم وحدت به «محمدعلی شاه»، « احمدشاه» و «محمدرضاشاه» است که در خارج از کشور در تبعید مردند.
پس از بازداشت این روزنامه‌نگار، دادسرای عمومی انقلاب تهران اعلام کرد که بازداشت وی نه به علت سخنرانی او در همدان، بلکه به علت پرونده‌ای بوده که پیش تر این عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در خصوص آن به یک سال زندان محکوم شده بود.
«سعید رضوی فقیه» از اعضاء شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در اوایل دهه ۱۳۸۰ و عضو پیشین مرکزیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا بوده است.
وی در روزنامه‌هایی چون “صبح امروز”، “بنیان”، “یاس نو” و “نوروز” فعالیت کرده و در مقطعی هم به دلیل اعتراض به حکم ارتداد صادر شده برای «هاشم آغاجری»، بازداشت و به زندان افتاد.
دوران محکومیت این زندانی سیاسی در پنج ماه گذشته به پایان رسیده و وی همچنان محبوس در زندان رجایی شهر کرج در انتظار دادگاه سخنرانی خود درسال ۱۳۹۲ در همدان می باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید