چهار شهروند بهایی جهت تحمل حبس روانه زندان مشهد شدند

چهار شهروند بهایی در پی حضور در واحد اجرای احکام دادسرای مشهد بازداشت و جهت تحمل محکومیت حبس به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیکا پاکزادان، ساناز اسحاقی، نکیسا حاجی پور و نغمه ذبیحیان در پی دریافت احضاریه و حضور در واحد اجرای احکام دادسرای مشهد بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۱ سال حبس تعزیری به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شده اند.

این شهروندان بهایی ساکن مشهد، روز شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه جهت تحمل دوران محکومیت به واحد اجرای احکام دادسرای مشهد احضار شده بودند.

پیشتر شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی باغدهی روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹، طی حکمی این شهروندان بهایی را به تحمل یک سال زندان تعزیری محکوم کرده بود.

نیکا پاکزادان، فرانه دانشگری، ساناز اسحاقی، نکیسا حاجی پور و نغمه ذبیحیان هر یک از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ بهائیت» به ۱ سال زندان تعزیری محکوم شده‌اند.

دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی حکم زندان نیکا پاکزادان، فرانه دانشگری، ساناز اسحاقی، نکیسا حاجی پور و نغمه ذبیحیان، پنج تن از شهروندان بهایی ساکن مشهد را عینا تایید کرد.

این حکم توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی صادر و روز پنج شنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹، به آنان ابلاغ شده بود.

پرونده قضایی این پنج شهروند بهایی مربوط به بازداشت آن‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۴ در مشهد است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد.

بهاییان ایران از حقوق اولیه ای چون حق تحصیل و کار و برگزاری آزادانه مراسم و اعیاد مذهبی محروم‌اند.

بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه ادامه داشته است.

تعدادی از رهبران و باورمندان به بهاییت نیز در سال‌های ابتدایی استقرار جمهوری اسلامی، اعدام شده و اموال آنان مصادره شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید