با درخواست آزادی رحیم رفعتی و رحمان تابش مخالفت شد

اداره اطلاعات شهرستان اشنویه از آزادی رحیم رفعتی و رحمان تابش با پابند الکترونیکی ممانعت به عمل آورده است.

درخواست آزادی با پابند الکترونیکی که از سوی رحیم رفعتی و رحمان تابش دو زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان نقده ارائه شده بود، در پی مخالفت اداره اطلاعات شهرستان اشنویه رد شد.

دادگاه انقلاب اشنویه این شهروندان را از بابت اتهام های «عضویت در یکی از احزاب مخالف حکومت ایران» و «تبانی علیه نظام» به احکام حبس تعزیری محکوم کرده بود.

این دو شهروند کُرد با تایید حکم دادگاه بدوی توسط دادگاه تجدید نظر ارومیه در مجموع به ۷ سال و ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

رحیم رفعتی و رحمان تابش، روز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی شهرستان اشنویه بازداشت شده بودند.

آنها پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه تا اتمام روند دادرسی آزاد شده بودند.

دادگاه انقلاب اشنویه، رحیم رفعتی را از بابت اتهام «عضویت و همکاری با یکی از احزاب مخالف حکومت ایران» به تحمل ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

همچنین رحمان تابش توسط دادگاه انقلاب اشنویه به اتهام های «عضویت در یکی از احزاب مخالف حکومت ایران» و «تبانی علیه نظام» به ۴ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۷ ماه از دوران محکومیت در خصوص آقای تابش قابل اجرا خواهد بود.

این دو فعال سیاسی به همراه شش تن دیگر، روز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی اشنویه بازداشت شده و جهت انجام امور بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بودند.

هشت شهروند کُرد اهل اشنویه به نام‌های بهروز بایزیدی، ابوبکر بلال، رحمان تابش، سعید تابناک، اسکندر سیدمحمدپور، کیوان شوانی، رحیم رفعتی و ابوبکر عبدی اواسط تیر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی شهرستان اشنویه بازداشت شده بودند.

این شهروندان در اواسط مهرماه ۱۳۹۹، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از یکی از بازداشتگاههای امنیتی ارومیه آزاد شدند.

رحیم رفعتی، ابوبکر بلال، رحمان تابش، اسکندر سیدمحمدپور و سعید تابناک روز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی شهرستان اشنویه بازداشت شده‌ بودند.

بهروز بایزیدی، کیوان شوانی و ابوبکر عبدی نیز روز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹، در شهرستان اشنویه بازداشت شده‌ بودند.

بر اساس گزارش ماف نیوز، اتهام انتسابی علیه این شهروندان بازداشت شده «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» اعلام شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید