مهدی سهرابی، خبرنگار به احکام حبس و جزای نقدی محکوم شد

دادگاه تجدید نظر استان زنجان، مهدی سهرابی خبرنگار اهل این شهر را به تحمل ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس تعلیقی و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، مهدی سهرابی خبرنگار پایگاه خبری «صدای زنجان» با رای دادگاه تجدید نظر، به تحمل ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس تعلیقی، پرداخت جزای نقدی و در بخش مجازات تکمیلی به ۱ سال ممنوعیت در حرفه خبرنگاری و عذرخواهی در یکی از جراید محلی محکوم شده است.

این حکم توسط شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان زنجان در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، صادر و به این شهروند ابلاغ شده است.

پرونده مذکور به دنبال انتقادهای این خبرنگار از عملکرد شوراهای شهر و شهرداری ها و در پی شکایت یکی از اعضای شورای شهر زنجان در سال ۱۳۹۸، علیه او گشوده شده بود.

این خبرنگار پیشتر توسط شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری ۲ زنجان از بابت اتهام «توهین» به پرداخت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جزای نقدی و به اتهام «نشر اکاذیب در بستر فضای مجازی» به تحمل ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای سهرابی، همچنین در بخش مجازات تکمیلی به ۱ سال ممنوعیت از فعالیت در حرفه خبرنگاری و عذرخواهی در یکی از جراید محلی محکوم شده است.

دادگاه انقلاب زنجان در  روز سه شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۹ این حکم را با اعمال یک درجه تخفیف به جزای نقدی دو میلیون تومان کاهش داده و حکم حبس این خبرنگار را به حالت تعلیق درآورد. 

بر اساس این گزارش، پرونده مذکور با شکایت محمد مسعود مرادخانی، یکی از اعضای شورای شهر زنجان و شاکی دیگری به نام مینا حیدری علیه در سال ۱۳۹۸، علیه اقای سهرابی گشوده شده بود.

دو تن از اعضای شورا‌ی شهر و شهرداری‌ زنجان در پی انتشار اخبار و گزارش های مهدی سهرابی از عملکرد آنها از این خبرنگار شکایت کرده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید