گزارشی از آخرین وضعیت آتنا دائمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت

آتنا دائمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت، علی رغم شیوع گسترده بیماری کرونا در زندانهای کشور همچنان از حق مرخصی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آتنا دائمی زندانی سیاسی که اواخر اسفند ماه ۱۳۹۹، از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شده بود، با وجود شرایط بحرانی گسترش کرونا در زندانهای کشور کماکان از حق مرخصی محروم شده است.

حسین دائمی، امروز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی ضمن اشاره به اینکه به ملاقات کابینی دخترش در زندان لاکان رشت رفته اند، در خصوص وضعیت ویروس کرونا در زندان و عدم اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرد.

پدر آتنا دائمی در خصوص وضعیت دخترش نوشته بود: «امروز بیست هشتم فروردین زندان لاکان رشت ملاقات کابینی ، یک ما از انتقال آتنای من به زندان لاکان رشت گذشته ومن با همراه مادر آتنا در گیلان هستیم و همچنان نگران از وضعیت موجود در زندان از بابت ویروس کرونا ،در حالیکه تمام مسیولین از وضعیت بد کشور صحبت میکنند ولی هیچ چاره‌ای برای مردم و مخصوصاً زندانیا اندیشیده نشده، دراین شرایط اضطراری کشور (آزادی ) یامرخصی طولانی مدت حق همه زندانیها هست تا بتوانند از خطر ویروس کرونا درامان باشند.»

آتنا دائمی، از سال ۱۳۹۵ در زندان به سر می برد و در سال‌هایی که دوران محکومیت حبس را تحمل کرده به بیماری‌های متعددی دچار شده است؛ دوربینی، بی‌حسی دست و پا، سرگیجه، عفونت مجاری ادراری، عفونت کلیه و اخیراً غده‌ای در سینه اما همچنان از حق درمان و استفاده از مرخصی محروم مانده است.

پیشتر مادر آتنا دائمی، معصومه نعمتی با انتشار پستی در اینستاگرام، ویدئویی منتشر کرده بود که پدر آتنا دائمی در آن از وضعیت نامساعد جسمانی دخترش و احضارش به دادگاه و عدم موافقت با مرخصی وی در شرایط بحرانی شیوع کرونا در زندان خبر داده بود.

 

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید