کیانوش اصلانی، فعال تُرک (آذربایجانی) به مرخصی اعزام شد

کیانوش اصلانی، فعال تُرک (آذربایجانی) به مناسبت ماه رمضان از زندان اوین به مرخصی ۲۰ روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کیانوش اصلانی، کنشگر مدنی امروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، به مناسبت ماه رمضان از زندان اوین به مرخصی ۲۰ روزه اعزام شده است.

بر اساس این گزارش مسئولان زندان به آقای اصلانی گفته اند که نام او در فهرست عفو قرار داشته و در صورت تایید نهایی با او تماس گرفته خواهد شد.

این فعال تُرک (آذربایجانی) پیشتر نیز در روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود.

او همچنین در روز ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹ پس از تامین قرار وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین به مدت مرخصی ۱۷ روزه اعزام شده بود.

کیانوش اصلانی قوجه بیگلو، دانشجوی مقطع فوق لیسانس رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت شد.

او پس از بازداشت به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شده‌بود.

این شهروند اردبیلی پس از پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

آقای اصلانی پیش‌تر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به ۵ سال و از اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تبرئه شد.

این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تایید شده‌بود.

این فعال ترک (آذربایجانی) به مدت دو سال، ضمن محرومیت از حقوق شهروندی و اجتماعی از عضویت در تمامی گروه‌ها نیز منع شده است.

دادگاه آقای اصلانی به همراه توحید امیر امینی فعال ترک (آذربایجانی) روز یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۸ برگزار شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید