سردار محمدپور، شهروند کُرد از اتهام های انتسابی تبرئه شد

سردار محمدپور شهروند کُرد اهل توابع شهرستان بوکان واقع در استان آذربایجان غربی، از بابت اتهام های انتسابی تبرئه شد.

این شهروند کُرد که اواخر دی ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بوکان از بابت اتهام های مطروحه در مراحل بازجویی تبرئه شده است.

اتهام های انتسابی علیه این شهروند «همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام» و «شعار نویسی» عنوان شده بود.

آقای محمدپور در ‌روز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

بازداشت او اواخر دی ماه ۱۳۹۹،  تقریباً با صورت همزمان با ۱۴ شهروند دیگر اهل بوکان و توابع این شهرستان و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته بود.

اسامی این شهروندان ادریس حاجی رسول‌پور، ایوب رسول‌پور، سردار محمدپور  حامد رسول‌پور، حسین رسول‌پور، سیروان محمدپور، محمد حاجی رسول‌پور، صلاح حاجی‌ رسول‌پور و قادر رسول‌پور اعلام شده بود.

همچنین در روز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹، رشید احمدی و محمد امین احمدی اهل روستای «لگز» از توابع شهرستان بوکان و رضا، محمد و فرهاد زندی اهل روستای «عباس آباد» از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان به صورت جداگانه بازداشت شده بودند.

پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، سردار محمدپور در روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه تا اتمام روند دادرسی از زندان بوکان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از کردپا هویت سردار محمدپور اهل روستای «آلی کند» از توابع شهرستان بوکان واقع در استان آذربایجان غربی عنوان شده است.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید