منوچهر بختیاری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، منوچهر بختیاری، روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، این شهروند در پی یورش نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و در صندوق عقب خودروی این ماموران به مکانی نامعلوم منتقل شد.

آقای بختیاری پیشتر روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، در جریان حضور در تجمع بر سر مزار سردار اسعد بختیاری از مشروطه خواهان ایرانی به همراه خانواده برخی از جان باختگان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی اصفهان بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

پیش‌تر کمپین گزارش داده بود که آقای بختیاری بامداد روز شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹، به همراه همسرش به جزیره کیش سفر کرده و غروب روز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹، در حالی که برای بازگشت به تهران به فرودگاه کیش رفته بود، توسط نهاد های امنیتی بازداشت شد.

او همچنین اوایل دی‌ماه ۱۳۹۸، به همراه تعدادی از اعضای خانواده اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

آنها روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شدند.

پویا بختیاری یکی از صدها شهروند ایرانی است که ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸، در اعتراضات سراسری آبان از سوی نیروهای امنیتی با شلیک مستقیم گلوله کشته شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید