احضار فرزانه انصاری فر به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان

فرزانه انصاری فر، شهروند ساکن بهبهان و خواهر فرزاد انصاری فر، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان فراخوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرزانه انصاری فر در پی دریافت ابلاغیه ای به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شده است.

بر اساس این ابلاغیه صادره در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، از خانم انصاری فر خواسته شده ظرف مدت ۵ روز در  شعبه مذکور حاضر شود.

خانم انصاری فر پیشتر نیز در اوایل اردبیهشت ماه به اداره اطلاعات بهبهان و همچنین شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان  احضار شده بود.

فرزانه انصاری فر، خواهر فرزاد انصاری فر از جانباختگان اعتراضات آبان ماه ۹۸ در شب پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در بهبهان بازداشت شده بود.

او روز جمعه ۳ مردادماه ۹۹ با تودیع قرار کفالت از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

فرزانه انصاری فر در پی تجمع مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و  صدور احکام اعدام برای بازداشت شدگان اعتراضات سال گذشته در شب پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه بازداشت شده بود.

گزارش شده بود شمار زیادی از شهروندان بهبهانی در جریان این تجمع اعتراضی و تعدادی پس از پایان اعتراضات در منازل خود بازداشت شدند.

فرزاد انصاری فر، متولد ۸ اسفند ماه ۱۳۷۰ ظهر روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات نسبت به گرانی بنزین در بهبهان بر اثر اصابت گلوله ماموران کشته شد.

پیکر وی روز ۲۸ آبان ۱۳۹۸ پس از اخذ تعهد از خانواده توام با فشارهای شدید امنیتی در بهبهان به خاک سپرده شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید