احضار محمود صالحی، فعال کارگری کُرد به دادسرای عمومی و انقلاب سقز / سند

محمود صالحی فعال کارگری کُرد در پی دریافت احضاریه ای به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سقز فراخوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمود صالحی، فعال کارگری اهل سقز، روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شده است.

این فعال کارگری، می بایست در مدت زمان ۵ روز از زمان دریافت احضاریه جهت ارائه آخرین دفاعیات در خصوص اتهام انتسابی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سقز حاضر شود.

پیشتر شعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب سقز در روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، از بابت پرونده ای دیگر برای محمود صالحی و عثمان اسماعیلی قرار منع تعقیب صادر کرده بود.

پرونده مذکور با شکایت پلیس امنیت سقز به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «تشویش اذهان عمومی» گشوده شده بود.

محمود صالحی فعال سرشناس کارگری اهل سقز پیشتر نیز سابقه احضار، بازداشت و محکومیت داشته است.

از جمله موارد بازداشت این فعال کارگری می توان به بازداشت او در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ اشاره کرد.

روز سه شنبه ۵ خردادماه ۱۳۹۴، خانواده محمود صالحی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری جهت رسیدگی به وضعیت محمود صالحی به دادسرای شهر سنندج از تمدید بازداشت آقای صالحی تا ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۴ تمدید جهت رسیدگی به پرونده تمدید خبر داده بودند.

همچنین پرونده این فعال کارگری از شعبه پنجم دادسرای شهر سنندج به شعبه چهارم انتقال داده شده بود.پیش تر نجیبه صالح زاده، همسر محمود صالحی موفق شده بود که در روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ با محمود صالحی در ستاد خبری وزارت اطلاعات شهر سنندج ملاقات کند.

در این دیدار که به مدت ۱۰ دقیقه به طول انجامیده بود محمود صالحی بیان کرده است بازجویی هایش تا کنون درخصوص کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری بوده است .

محمود صالحی در ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه عصر روز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزل وی در شهرستان سقز، بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد.

محمود صالحی فعال کارگری روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۴ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج حضور یافته و  حکم صادره مبنی بر محکومیت ۹ سال حبس تعزیری این فعال کارگری به  وی ابلاغ شد.

 این عضو بنیان‌گذار «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، پس از تماس تلفنی از سوی دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج در روزشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۴ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، حضور یافت.

همچنین محمود صالحی فعال کارگری، سال گذشته با انتشار نامه‌ای در حساب اینستاگرام خود، خطاب به اسماعیل بخشی و سپیده قلیان که به افشای شکنجه‌شان در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند، ضمن اشاره به فشارهای موجود بر کارگران طی این سال‌ها، به مواردی از اعمال شکنجه و ضرب و جرح خود از سوی ماموران امنیتی اشاره می‌کند.

محمود صالحی، فعال کارگری اهل سقز و از اعضای بنیان‌گذار «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، در یادداشتش می‌گوید: «من خودم ١٩ بار زندان رفتم و ده‌ها بار مورد ضرب و جرح از سوی ماموران بازداشت کننده قرار گرفته‌ام، دنده‌هایم شکسته، لگنم شکسته و آخرین بار کلیه‌هایم را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به دلیل اینکه داروهای مورد نیازم را قطع کردند، از دست دادم.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید