احضار قربان بهزادیان نژاد به دادگاه، در آستانه آزادی از زندان

«قربان بهزادیان نژاد» مشاور و رئیس ستاد انتخاباتی «میرحسین موسوی»، در آستانه پایان محکومیت و آزادی از زندان، بدون هیچ دلیلی به دادگاه احضار شد و مورد تهدید قرار گرفت.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل کلمه،«قربان بهزادیان نژاد» که مشاور ارشد «میرحسین موسوی» و رئیس ستاد انتخاباتی وی در سال ۱۳۸۸ بوده و طی پنج سال گذشته در بند ۳۵۰ محبوس بوده است، در آستانه پایان دوره محکومیتش به دادگاه احضار شد.
«محمد مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، این زندانی سیاسی را که حبس وی تا کمتر از یک هفته بعد به پایان می رسد، به شکلی غیرمنتظره در روز دوشنبه (۲۶ مردادماه) به دادگاه احضار و مورد سوال و جواب قرار داد.
بر اساس این گزارش، قاضی «محمد مقیسه» بدون اینکه درباره خصوص این احضار ناگهانی به دادگاه، توضیحی به رئیس ستاد انتخاباتی «میرحسین موسوی» بدهد، از او درخصوص چگونگی گذراندن دوران حبس پنج ساله پرسیده است.
«قربان بهزادیان نژاد» نیز در گفت و گوی خود با قاضی «محمد مقیسه» که طی چند سال اخیر تنها برای بیش از صدها زندانی سیاسی و فعال مدنی حکم زندان صادر کرده است، گفته: “در روز داوری، همه ما سرانجام باید پاسخگوی اعمالمان باشیم”.
«محمد مقیسه» که به تبعیت از بازجویان و نیروهای امنیتی شهرت دارد، در پاسخ گفته است: “خدا را شکر می کنم که با منافقین محشور نخواهم شد، بلکه روز قیامت با اولیاءالله محشور می شوم”.
مشاور ارشد «میرحسین موسوی» نیز به وی یادآور می شود که با اعمال و رفتار او، چه بسا او و نظایر او با شمر و یزید محشور شوند.
رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب هم با عصبانیت از سخنان صریح این زندانی سیاسی ، به تهدید «قربان بهزادیان نژاد» می پردازد و به او می گوید که تو درک و استنباط لازم را پیدا نکرده ای …

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید