محسن لرستانی، فعال هنری و خواننده پاپ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

محسن لرستانی، فعال هنری و خواننده پاپ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محسن لرستانی خواننده پاپ که در اسفند ماه ۱۳۹۷، بازداشت شده بود، روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است.

اتهام منتسب به این فعال هنری، «فساد فی الارض» عنوان شده بود که طی جلسه تفهیم اتهام در مهر ماه سال ۱۳۹۸، توسط محمد مقیسه قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به محسن لرستانی تفهیم شد.

جلسه دادگاه آقای لرستانی روز دوشنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۸، بدون حضور وکیل مدافع او در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب  تهران برگزار شده بود.

پیش از این رسانه‌های ایران، اتهام محسن لرستانی را «افساد فی الارض» عنوان کرده بودند اما رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی به نقل از وکیل این خواننده ایرانی اعلام کرده بودند که موضوع اتهام آقای لرستانی در رابطه با انتشار «مسائل اخلاقی و خصوصی» در «فضای مجازی» بوده و او «شاکی خصوصی» ندارد.

برخی سایت های نزدیک به نهادهای امنیتی این خواننده را به «همجنسگرایی» متهم کرده‌اند. اما یک منبع نزدیک به آقای لرستانی با رد این ادعا، گفته است این مصادیق درست نیست و امیدواریم در آینده خیلی زود همه چیز روشن شود.

سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی در گفت‌وگو با ایسنا گفته‌ بود: «موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.»

وی افزود: «پرونده موکلم با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.»

حسینی تصریح کرد: «موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او  شاکی خصوصی ندارد.»

اتهام «افساد فی الارض» در صورت پذیرش از سوی دادگاه انقلاب اسلامی می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام برای وی شود.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های محسن لرستانی، در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه برگزار شده بود و پس از آن ادامه جلسه دادرسی به زمان دیگری موکول شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید