فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد

فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۴ سال حبس تعزیری را سپری می کند، روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است.

بر اساس این گزارش، آقای رضایی روشن به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و از وضعیت روانی نامناسبی رنج می برد.

فرزین رضایی روشن،  پیش تر از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای رضایی روشن در خردادماه ۱۳۹۶، ساعت ٩ صبح توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

او پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بند ٢ الف سپاه منقل شد.

این شهروند پس از گذشت هشت روز از بازداشت از سوی شعبه ٢ بازپرسی اوین به ریاست نصیر پور با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

یک سال پس از آزادی، شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمد زاده این فعال مدنی را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب علیه امنیت ملی» به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

فرزین رضایی روشن فرزند محمدعلی متولد سال ۱۳۵۳ دارای مدرک کارشناسی ریاضی است، او که به تدریس خصوصی ریاضی مشغول است در اعتراضات سال ٧٨ کوی دانشگاه و سالهای ٨٨ و دی‌ماه ٩۶ حضور داشته است.

از جمله فعالیت های او می‎ توان به مواردی چون «شرکت در فراخوان لغو حکم اعدام سینا دهقان مقابل دیوان عالی کشور»، «شرکت در فراخوان لغو حکم اعدام مقابل مجلس شورای اسلامی» و «شرکت در کمپین لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی مقابل زندان رجایی شهر» اشاره کرد.

یکی از اتهام های او در حکم صادره «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» عنوان شده است.

در گفتگوی کوتاهی که کمپین توانست با این فعال مدنی داشته باشد آقای رضایی روشن ضمن رد این اتهام گفت: «علت انتساب من به هواداری از سازمان مجاهدین صرفا به دلیل پخش کلیپی از طرف من و دوستم پیمان در فضای مجازی است، محتوای این فیلم که در جلوی پاسگاه انتظامی نزدیک منزل‌مان تهیه شد تحریم انتخابات سال ٩۶ است که این فیلم توسط کانال های تلگرامی سازمان مجاهدین مونتاژ شده و در کانال سیمای آزادی و فضای مجازی منتشر شده است، حالا شعار های سیاسی که نه سر داده شده و نه تقصیر ماست همه را به گردن ما انداختند، فعالیت های ما کاملا مسالمت آمیز و بدور از خشونت بود».

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید