آزادی زودهنگام عبدالمجید (آران) تیباش، زندانی سیاسی کُرد

عبدالمجید (آران) تیباش زندانی سیاسی کُرد که در مرخصی به سر می برد، در پی اطلاع از آزادی زود هنگام دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالمجید (آران) تیباش، زندانی سیاسی کُرد که روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شده بود، با اعمال بخشنامه جدید قوه قضاییه به مناسبت عید فطر، مشمول آزادی زودهنگام شده است.

شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجفی در سال  ۱۳۹۸، این شهروند کُرد را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام با عضویت دریکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

حکم صادره در دادگاه بدوی از سوی شعبه ۱ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به ۴ سال حبس کاهش پیدا کرد.

آقای تیباش اواسط  تیرماه ۱۳۹۸ جهت تحمل دوران محکومیت حبس بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده بود.

آقای تیباش در تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۹۷ از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات ارومیه به اتهام «همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام» احضار شده بود.

او پس از طی مراحل بازجویی در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۷ با تأمین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان دادرسی به‌صورت موقت آزاد شد.

عبدالمجید (آران) تیباش پیشتر در آ‌ذرماه ۱۳۹۹، به همراه ۱۳ زندانی سیاسی و عقیدتی زندان ارومیه در اعتراض به عدم اعمال طرح کاهش مجازات بر روی پرونده آنان، دست به اعتصاب غذا زده بودند.

۱۴ زندانی سیاسی و مذهبی محبوس در زندان ارومیه در تاریخ ۱۹ آ‌ذرماه ۱۳۹۹، در اعتراض به عدم اجرای طرح دو فوریتی کاهش مجازات حبس در بند زندانیان سیاسی و مذهبی زندان مرکزی ارومیه اعلام اعتصاب غذای خشک کردند.

این شهروند کُرد پیش‌ از این نیز در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شد بود.

عبدالمجید (آران) تیباش، در سال ۱۳۹۱ به علت فعالیت‌های سیاسی از دانشگاه علمی – کاربردی ارومیه اخراج شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید