نجف (کاوه) مهدی‌پور به بند قرنطینه زندان دره شهر منتقل شد

نجف (کاوه) مهدی‌پور، روزنامه‌نگار و صاحب‌ امتیاز نشریه تعلیق شده «باختر زمین» به بند قرنطینه زندان دره شهر واقع در استان ایلام منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نجف (کاوه) مهدی‌پور، روزنامه‌نگار ساکن دره شهر، عصرگاه روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، به بند قرنطینه زندان این شهر منتقل شده است.

این روزنامه نگار روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از نهاد بازداشت کننده، دلایل بازداشت و اتهام های انتسابی علیه این شهروند اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

نجف (کاوه) مهدی‌پور، روزنامه‌نگار و صاحب‌ امتیاز نشریه تعلیق شده «باختر زمین» پیشتر نیز سابقه احضار، بازداشت و محکومیت داشته است.

این روزنامه نگار، پیش از این در روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۸، با پایان دوران محکومیت یک‌ سال حبس تعزیری از زندان دره شهر آزاد شده بود.

دادگاه انقلاب ایلام در روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ این شهروند را از بابت اتهام های «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک‌سال حبس تعزیری محکوم کرد.

آقای مهدی‌پور، روز شنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۸، جهت اجرای حکم به زندان شهرستان دره‌شهر منتقل شده‌بود .

او پس از یک درگیری لفظی با رئیس کل زندان‌های ایلام، روز پنج‌شنبه ۷ شهریور ماه ۱۳۹۸، به زندان مرکزی ایلام منتقل شد.

این روزنامه نگار، در روز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۸، به دلیل مشکلات حاد تنفسی از زندان ایلام به بیمارستان مصطفی خمینی ایلام منتقل شد.

آقای مهدی‌پور، پس از ابتلا به مشکل حاد تنفسی با موافقت مقامات قضایی به زندان محل سکونت خود در شهرستان دره‌شهر بازگردانده‌شد.

شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ این روزنامه‌نگار را به اتهامات «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک‌سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این حکم روز دوشنبه ۲ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۸، در شعبه پنجم دادگاه تجدیدنظر ایلام عیناً تأیید شد.

نجف (کاوه) مهدی‌پور صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول دوهفته‌نامه‌ تعلیق‌شده‌ «باختر زمین» بود که پس از انتشار مقالات انتقادی از سران‌ جمهوری اسلامی در رابطه با نقض حقوق بشر در ایران تعطیل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید