مهران فتاحی، شهروند کُرد از زندان ارومیه آزاد شد

مهران فتاحی، زندانی سیاسی کُرد که دوران محکومیت حبس را در زندان ارومیه سپری کرد، با پابند الکترونیکی از  این زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران فتاحی شهروند کُرد اهل ارومیه که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب و کیفری ارومیه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود ،روز شنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۰، با پابند الکترونیکی از زندان ارومیه آزاد شده است.

آقای فتاحی، در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹، از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شده و هفته گذشته با پایان ایام مرخصی در پی بازگشت به زندان به بند قرنطینه منتقل شد.

این شهروند کُرد اهل ارومیه، پیشتر نیز در روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹، از زندان ارومیه به مرخصی کوتاه مدت ۵ روزه اعزام شده بود.

مهران فتاحی، در بخش نخست پرونده توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

و در بخش دوم پرنده خود توسط دادگاه کیفری ارومیه به اتهام «توهین به مقدسات» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم  صادره در دادگاه بدوی، از سوی دادگاه تجدید نظر به ۳۴ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی۱۵ ماه حبس از بابت اتهام «توهین به رهبری» در خصوص این شهروند کُرد قابل اجرا خواهد بود.

مهران فتاحی در شهریورماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

وی پس از قریب به  ۱ ماه و نیم بازداشت، پس از پایان مراحل بازجویی‌ و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید