عباس لسانی، فعال تُرک (آذربایجانی) از زندان اردبیل به بیمارستان اعزام شد

عباس لسانی، فعال تُرک (آذربایجانی) که دوران محکومیت حبس را در زندان اردبیل سپری می کند، به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس لسانی فعال مدنی زندانی که از درد شدید در ناحیه کمر و زانو رنج می برد، صبح امروز سه شنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۰، جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شده است.

بر اساس این گزارش، آقای لسانی در شرایطی به بیمارستان منتقل شده که طی روز های گذشته در پی احساس درد شدید در ناحیه کمر و زانو به بهداری زندان اردبیل مراجعه کرده اما نسخه های تجویز شده تاثیری در بهبود وضعیت جسمانی او نداشته است.

عباس لسانی زندانی سیاسی تُرک (آذربایجانی) پیشتر در اعتراض به کارشکنی مسئولان قضایی در عدم اعطای مرخصی و نحوه برخورد دادیار ناظر بر زندان مرکزی اردبیل و همچنین در پشتیبانی از اعتصاب غذای یوسف کاری، دیگر زندانی سیاسی اعلام اعتصاب غذا کرده بود.

بر اساس این گزارش، علی رغم اینکه تمام روال جاری برای اعزام عباس لسانی به مرخصی انجام شده بود، اما به دلیل کارشکنی مسئولان اداره اطلاعات و دادستانی اردبیل همچنان با اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی مخالفت می شود.

پیشتر نیز در روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹، یوسف‌کاری زندانی سیاسی همبند عباس‌لسانی طی تماسی که با آشنایانش داشته خبر داده بود که آقای لسانی به دلیل مشکل حاد ریوی، سرفه های شدید و بی وقفه، تنگی نفس و تنفس سخت، تب بالا، درد شدید و گرفتگی عضلات در بهداری زندان اردبیل تحت مراقبت درمانی قرار گرفته است.

عباس لسانی، فعال سیاسی از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی ناصر عتباتی، به ۱۵ سال زندان و دو سال تبعید به شهر یزد محکوم شده بود.

این شهروند پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی به ٨ سال حبس تعزیری محکوم  و حکم در روز سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸، این حکم به وکیل مدافع آقای لسانی ابلاغ‌شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید