دادگاه تجدید نظر؛ جوانمیر مرادی، فعال کارگری کُرد به جزای نقدی محکوم شد

دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه حکم یک سال حبس تعزیری صادره علیه جوانمیر مرادی فعال کارگری کُرد را به جزای نقدی کاهش داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جوانمیر مرادی فعال کارگری کُرد که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب کرمانشاه به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، توسط دادگاه تجدید نظر این استان به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

جوانمیر مرادی از اعضای انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، توسط دادگاه انقلاب این شهر از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه اول دادگاه انقلاب کرمانشاه این حکم را اواخر اسفندماه ۱۳۹۹، صادر و روز شنبه ١۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، به این فعال کارگری ابلاغ کرد.

روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹، جوانمیر مرادی، فعال کارگری کُرد با دریافت ابلاغیه ای جهت ارائه آخرین دفاعیات خود از بابت اتهام های انتسابی از سوی شعبه چهارم بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب کرمانشاه احضار شد.

بر اساس این ابلاغیه، اتهام های انتسابی علیه این فعال کارگری کُرد «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده بود.

جوانمیر مرادی فعال کارگری، روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به مبلغ ٣٠٠ میلیون تومان تا اتمام امور دادرسی به صورت موقت از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شده بود.

صبح روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۹، نیروهای امنیتی، جوانمیر مرادی، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

گفته می‌شود این بازداشت هنگام بازدید از یک پروژه کاری در اطراف کرمانشاه صورت گرفته است.

روز شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹، فوزیه خالصی، همسر جوانمیر مرادی از مراجعه های مکرر خانواده و دوستان آقای مرادی به اداره اطلاعات سپاه طی هفته گذشته خبر داد.

همسر آقای مرادی تاکید کرد که در پی مراجعه به اداره اطلاعات ۱۱۴ و ۱۱۳ سپاه، با تهدید به دستگیری مواجه شده و هیچ پاسخ شفافی در خصوص وضعیت این فعال کارگری دریافت نکرده اند.

طبق گفته های فوزیه خالصی، پس از مراجعه های پیاپی در نهایت ماموران اداره اطلاعات با جوانمیر مرادی ارتباط تلفنی برقرار کرده اند.

آقای مرادی طی این تماس کوتاه تلفنی از سلامت خود اطلاع داده و گفته بود جای هیچ نگرانی نیست.

جوانمیر مرادی برق‌کار است، این فعال کارگری زندانی سیاسی سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳ در زندان کرمانشاه بوده است.

این فعال کارگری پیشتر نیز در سال ۱۳۸۵ به اتهام برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در کرمانشاه بازداشت و سپس تبرئه شد.

او در سال ۱۳۸۷ نیز دوباره از بابت همین اتهام در عسلویه بازداشت و به مدت چهل و هفت روز در انفرادی اداره اطلاعات بوشهر و زندان بوشهر در بازداشت بود.

در آن زمان، آقای مرادی به شش ماه زندان تعزیری محکوم و در نهایت این محکومیت به جریمه نقدی دو میلیون تومان تبدیل شد.

نویسند رحیم (شهرام) الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید