خبات مفاخری، کنشگر محیط زیست به ۴ سال حبس محکوم شد

خبات مفاخری، کنشگر محیط زیست و از اعضای جمعیت سبز کردستان توسط دادگاه انقلاب سنندج به ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خبات مفاخری فعال مدنی کُرد از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، اتهام آقای مفاخری «ارتباط و همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام ( پژاک)» عنوان شده است.

این کنشگر محیط زیست در شهریور ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده بود.

او روز چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹، پس از سپری کردن ۱۳۳ روز بازداشت با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

آقای مفاخری ساعت ۲ بامداد روز پنج شنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای اداره اطلاعات سنندج «توام با خشونت فیزیکی» بازداشت شد.

در آن زمان گزارش شده بود که بازداشت ایشان با بازرسی منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی و موبایل اعضای خانواده همراه بوده است.

شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج، اتهاماتی نظیر: «ارتباط و همکاری با احزاب کرد مخالف نظام ( پژاک)»، «تجمع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور از طریق برگزاری تجمعات مهرماه ۹۸ در اعتراضی به حملات دولت ترکیه به شهروندان کرد در منطقه کردنشین سوریه( روژوا) و همکاری با تشکل مادران صلح در کردستان»، را به آقای مفاخری تفهیم کرده است.

یک منبع مطلع در خصوص پرونده آقای مفاخری به کمپین گفت: «با دخالت و فشارهای دستگاه امنیتی، شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به ریاست شاه گلدی، قرار بازداشت این فعال مدنی را چندین بار تمدید کرده بود.»

به گفته این منبع مطلع «آقای مفاخری در زمان بازداشت تحت شکنجه های جسمی و روحی جهت اخذ اعترافات اجباری قرار داشته و از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم مانده است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید