تداوم اعتصاب غذای ابوالفضل غسالی در زندان اوین

ابوالفضل غسالی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در اعتراض بە عدم رسیدگی به مطالباتش دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ابوالفضل غسالی که دوران محکومیت ۴ سال و ۹ ماه حبس تعزیری را در زندان اوین سپری می کند، از روز پنج‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، با درخواست اعزام به مرخصی، پذیرش آزادی مشروط به دلیل مشکلات معیشتی خانواده و اعاده دادرسی پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

گفته شده این زندانی سیاسی در مدت زمان حبس به دلیل شرایط بهداشتی و تغذیه ای نامناسب زندان دچار مشکلات قلبی و ریوی شده است.

آقای غسالی در مدت یک هفته از زمان شروع اعتصاب تا به امروز چندین مرتبه خون دماغ شده است.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در تاریخ چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات اولیه   دست به اعتصاب زده بود.

ابوالفضل غسالی، شهریورماه ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت حبس به زندان اوین منتقل شد.

این شهروند پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه شده بود.

وی در دادگاه بدوی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم دادگاه بدوی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۴ سال و ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری در خصوص این زندانی سیاسی قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید