حیدر قربانی، فعال کارگری به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد

حیدر قربانی، فعال کارگری از سوی دادگاه انقلاب شهرستان شهریار به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حیدر قربانی، فعال کارگری اهل کامیاران توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار از بابت اتهام های «عضویت در گروه هایی با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام»به تحمل ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

آقای قربانی، حکم صادره را طی روزهای اخیر از سامانه‌ ثنا دریافت کرده است.

آخرین جلسه بازپرسی حیدر قربانی، فعال کا رگری عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران، در روز یکشنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۹، در دادسرای شهر قدس برگزار شده بود.

این فعال کارگری در این جلسه  آخرین دفاعیات خود را از بابت اتهام های «اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی»، «تبلیغ علیه نظام» و حضور در تجمع روز کارگر در‌مقابل مجلس، ارائه داده بود.

حیدر قربانی، روز یکشنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزلش در شهرقدس (قلعه حسن خان)، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که ماموران ضمن تفتیش و فیلم برداری از داخل منزل، تعدادی از وسایل شخصی وی و خانواده‌اش از جمله لبتاب و تلفن‌های همراه را ضبط کرده و با خود برده بودند.

آقای قربانی، روز دوشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۹، برای تفهیم اتهام به شعبه‌ ۳ بازپرسی دادسرای شهرقدس منتقل و سپس به زندان اوین بازگردانده شده است.

او روز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۹، برای بار دوم به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای شهر قدس منتقل و پس از تفهیم اتهام دوباره به زندان اوین بازگردانده شد.

حیدر قربانی، روز سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹، پس از ۲۳ روز بازداشت با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید