بازداشت کوتاه مدت شماری از نزدیکان برادران افکاری

سعید افکاری از ضرب و شتم شماری از اعضای خانواده اش در جریان تجمعی اعتراضی مقابل زندان عادل آباد شیراز خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، سعید افکاری برادر وحید و حبیب افکاری، زندانیان سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز از ضرب و شتم شماری از اعضای خانواده اش در جریان تجمعی اعتراضی مقابل این زندان خبر داده است.

سعید افکاری گفته گوشی‌های تلفن همراه خانواده اش ضبط  شده است.

او اشاره کرده است که دست کم دو تن از تجمع کنندگان از جمله الهام افکاری برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شده اند.

سعید افکاری با انتشار یادداشتی در حساب شخصی توییتر نوشته است: خانواده ام و تعدادی اقوام امروز ۱۴۰۰/۳/۲۲ در اعتراض به ۲۸۰ روز انفرادی برادرانم جلوی زندان عادل آباد حاضر شدند. ماموران لباس شخصی مادرم، خواهرم، پدرم، خاله‌هایم و بقیه را مورد ضرب و شتم شدید قراردادند. گوشی‌های همراه را ضبط، خواهرم و یکی از زنان را بازداشت و پس از ساعتی آزاد کردند.

او همچنین در یادداشتی دیگر در صفحه شخصی خود نوشت: پدرم از الهام حفاظت می کرده، چنتا مامور پدرم رو بردن و پنج زن مامور چادری روی الهام ریختن و با کتک بهش دستبند زدن و روی زمین کشیدن و بردنش توی ون، گردن و دست الهام آسیب دیده، مادرم و خاله هام هم به شدت کنک خوردن.

وحید و حبیب افکاری پس از گذشت حدود ۹ ماه همچنان در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز که از آن به عنوان بند دربسته نیز یاد می‌شود، نگهداری می شوند.

تجمع خانواده افکاری در اعتراض به روند نگهداری آنها در بند دربسته و عدم رسیدگی پزشکی برای این زندانیان سیاسی صورت گرفته است.

وحید و حبیب افکاری،شب پنج شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹، توسط گارد ویژه زندان به بند عبرت زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

اتهامات انتسابی علیه برادران افکاری سنگری، «فساد فی الارض از طریق ارتکاب به تشکیل دسته و گروه چهار نفره معاند نظام و اداره کردن آن با قصد بر هم زدن امنیت کشور» و قتل یک بسیجی به نام «حسن ترکمان» عنوان شده است.

بر اساس گزارشات، وحید افکاری روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری روز پنج شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷ بازداشت شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید