پایان اعتصاب غذای حسین هاشمی و محمد ترکمانی، زندانیان سیاسی

حسین هاشمی و محمد ترکمانی زندانیان سیاسی، در پی بازگشت به تیپ۲ زندان تهران بزرگ پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین هاشمی و محمد ترکمانی که اواسط خردادماه ۱۴۰۰، در پی انتقال به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ، محل نگهداری زندانیان متهم به جرائم خشن، دست به اعتصاب زده بودند،در پی بازگشت به بند سیاسی زندان تهران بزرگ به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

آقای هاشمی و آقای ترکمانی به ترتیب در روزهای سه شنبه ۱۱ و چهارشنبه۱۲ خردادماه ۱۴۰۰، در پی انتقال به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب زده بودند.

حسین هاشمی۱۲ روز و محمد ترکمانی ۱۱ روز اعتصاب غذا را پشت سر نهادند.

حسین هاشمی در تاریخ ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰، به بهانه بازجویی از بند خود خارج و به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ، محل نگهداری زندانیان متهم به جرائم خشن منتقل شد.

آقای هاشمی، شهروند ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهامات «توهین به مقدسات» و «اخلال در نظم عمومی» به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی ۷۴ ضربه شلاق و رونویسی از سه کتاب و کار در غسالخانه محکوم شده بود.

او روز دوشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران برای اجرای حکم احضار شد.

محمد ترکمانی، اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت حدود ۵۰ روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، در سال ۱۳۹۸، آقای ترکمانی را از بابت اتهام توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به ۳ سال حبس، از بابت اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و از بابت اتهام توهین به مقدسات به ۷ سال ۶ ماه حبس محکوم کرد.

حکم صادره در دادگاه بدوی در مرحله تجدید نظر به ۵ سال زندان کاهش پیدا کرد.

آقای ترکمانی در بهمن ماه ۱۳۹۹ جهت تحمل حبس به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید