پیام شکیبا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

پیام شکیبا، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیام شکیبا، زندانی سیاسی سابق که بهمن ماه ۱۳۹۹، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود، روز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

هنوز از نهاد بازداشت کننده، دلایل بازداشت و محل نگهداری آقای شکیبا اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

پیام شکیبا پیشتر  توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

او در پی تبرئه در پرونده جدید و پس از اعمال  تخفیف مجازات حبس در دوران شیوع کرونا در بهمن ماه ۱۳۹۹، از زندان آزاد شد.

دادگاه انقلاب تهران، آذرماه ۱۳۹۶ این زندانی سیاسی را از بابت اتهام های «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

حکم صادره توسط دادگاه بدوی در مرحله تجدید نظرخواهی در دادگاه تجدید نظر عیناً تأیید شده بود.

روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های این سه زندانی سیاسی از بابت پرونده های جدیدی که برایشان در زندان گشوده شده است، دو زندانی سیاسی، محمد بنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا از زندان رجایی شهر به دادگاه منتقل شده و مجید اسدی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از شرکت در دادگاه امتناع کرد.

جلسه دادگاهی رسیدگی به اتهام های این سه زندانی سیاسی روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم برگزار شده بود.

اتهام های انتسابی علیه این زندانیان سیاسی در پرونده های جدید «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شد.

پیشتر کمپین گزارش داده بود که روز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، این سه زندانی سیاسی به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و صدور قرار وثیقه به زندان بازگردانده شده بودند.

پیام شکیبا، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، از بهمن ۱۳۹۵ در زندان محبوس به سر می برد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید