بهنام شیخی سامانلو به مرخصی اعزام شد

بهنام شیخی سامانلو، کنشگر مدنی تُرک (آذربایجانی) از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهنام شیخی سامانلو کنشگر مدنی، عصر دیروز‌ سه شنبه‌ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ از زندان‌ اوین‌ به مرخصی ۳ روزه اعزام‌ شده‌ است.

این فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) پیشتر نیز به مرخصی اعزام‌ شده‌ و روز چهارشنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۹، با پایان ایام مرخصی جهت تحمل باقی مانده حبس، راهی زندان اوین شده بود.

آقای شیخی سامانلو، روز سه شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، با موافقت واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

بهنام شیخی سامانلو پیشتر نیز در روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، با موافقت واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان (تهران) و تامین فیش حقوقی، از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

بهنام شیخی به همراه اکبر آزاد، علیرضا فرشی و حمید منافی نادارلی به علت شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲ بازداشت و توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران هر یک به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این احکام با استناد به ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی تعزیرات مبنی بر عضویت در گروه و دستجات علیه امنیت ملی صادر شده بود.

روز سه شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۹ ، حکم۲ سال حبس تعزیری در خصوص بهنام شیخی، حمید منافی و علیرضا فرشی به اجرا در آمد.

علیرضا فرشی، حمید منافی نادارلی، توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی دیگر بازداشت شدگان گرامیداشت روز جهانی زبان مادری هستند که کماکان در زندان های تهران بزرگ و اوین در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

پیشتر حمید منافی در سال ۱۳۹۵ در مرحله بدوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال زندان و ۲ سال تبعید تغییر یافت.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید