آرام فتحی به قرنطینه زندان مریوان منتقل شد

آرام فتحی⁩، شاعر و فعال دانشجویی سابق دانشگاه مریوان به قرنطینه زندان این شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرام فتحی⁩ عضو فعال انجمن‌های ادبی که هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به بند قرنطینه زندان مریوان منتقل شده است.

یک منبع مطلع به کمپین گفته است که آقای فتحی تا این لحظه از حق ملاقات با خانواده اش محروم بوده است.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهام های انتسابی علیه این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.

آرام فتحی⁩، عضو فعال انجمن‌های ادبی صبحگاه امروز پنج شنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی در شهر مریوان بازداشت شد.

نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل آقای فتحی برخی از  وسایل شخصی این شهروند از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ و کتاب‌های او را ضبط کرده و با خود برده بودند.

آقای فتحی پیشتر نیز در صبح روز شنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۸، بازداشت شده‌ و روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ به صورت موقت از زندان مریوان آزاد شده‌ بود.

دلیل بازداشت آقای فتحی مشخص نبود، اما پیش‌تر گزارش شده‌بود که در اینستاگرامش از تهدید چند ناشناس علیه خود خبر داده‌ است.

آرام فتحی پیشتر نیز در صبح روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، به همراه شماری از شهروندان مناطق کردنشین که آن‌زمان در اعتراض به اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی کُرد زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی و حمله موشکی سپاه پاسداران به احزاب کردی از سوی نیروهای امنیتی، اعلام اعتصاب کرده‌بودند، بازداشت شده‌بود.

آرام فتحی⁩، شهروند اهل مریوان، شاعر و از فعالان دانشجویی سابق دانشگاه پیام نور مریوان و عضو فعال انجمن‌های ادبی “مولوی” و “وژین است که در سال‌های گذشته بارها توسط نهادهای امنیتی احضار و بازداشت شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید