ضرب و شتم کامران قاسمی توسط ماموران در زمان ملاقات با خانواده در زندان ارومیه

کامران قاسمی، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان ارومیه، حین ملاقات حضوری با خانواده توسط ماموران زندان مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  کامران قاسمی در پی اعتراض نسبت به توهین و برخورد نامناسب ماموران زندان با خانواده اش در حین ملاقات مورد توهین و ضرب و شتم قرار صورت گرفته است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای قاسمی گفته است:ماموران این زندانی را در مقابل چشمان خانواده اش مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس با برخوردی بسیار نامناسب خانواده او را از سالن ملاقات بیرون کرده اند.

این منبع افزوده است: رئیس زندان در واکنش به اعتراض سایر زندانیان سیاسی پس از انتقال کامران قاسمی به بند، ۱۵ تن از زندانیان جرایم خشن و تحت امر خود را به مقابل درب بند سیاسی منتقل و اعلام کرده است که در صورت هرگونه اعتراض با آن ها برخورد خواهد شد.

گفته شده است: امیر سهرابی رئیس زندان ارومیه از چنین روش هایی برای جلوگیری از اعتراض زندانیان سیاسی استفاده می کند.

کامران قاسمی در حال حاضر دوران محکومیت ۱۰ سال حبس را در بند سیاسی زندان ارومیه سپری می کند.

کامران قاسمی، کیوان رشوزاده و امید سعیدی، سه شهروند اهل ارومیه در اوایل مهرماه ۱۳۹۸، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این شهروندان پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بودند.

آنها پس از چند هفته و با پایان مراحل بازجویی به بند جوانان زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.

کامران قاسمی  به همراه کیوان رشوزاده و امید سعیدی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه هر یک به تحمل  ۱۰ سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شدند.

این سه زندانی سیاسی اواسط آبان ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان، بلاتکلیفی وضعیت پرونده‌ و فشار دفتر ویژه اداره اطلاعات دست به اعتصاب غذا زده بودند.

آنها که در دومین روز اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شدند، در شامگاه روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹، با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب غذا پایان دادند.

در پی اعلام پایان اعتصاب غذا این زندانیان از سلول انفرادی به بند جوانان زندان مرکزی ارومیه بازگردانده شده اند.

این سه زندانی سیاسی، پیش‌تر نیز در اعتراض به عدم تفکیک زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده بودند.

پس از گذشت یک هفته از اعتصاب غذا در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ ماه ۱۳۹۹، به بهانه انتقال به بند زندانیان سیاسی به بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.

این سه زندانی سیاسی کُرد در تمام طول این مدت از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم مانده‌ بودند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید