سیامک سیفی از اتهام انتسابی تبرئه شد

سیامک سیفی، فعال تُرک (آذربایجانی) توسط دادگاه حقوقی دادگستری مشگین شهر از اتهام انتسابی تبرئه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیامک سیفی، از سوی شعبه اول دادگاه حقوقی دادگستری شهرستان مشگین شهر به ریاست قاضی فرامرز محمدزاده پارام‌ از اتهام اجتماع و تبانی جهت اخلال در نظم عمومی تبرئه شده است.

آقای سیفی پیشتر توسط شعبه اول دادگاه حقوقی دادگستری شهرستان مشگین شهر به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعال تُرک (آذربایجانی)، پیشتر روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹، با دریافت احضاریه جهت ارائه آخرین دفاعیات به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر احضار شده بود.

سیامک سیفی شامگاه روز پنج شنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹، در یورش پلیس به تجمع‌کنندگان در مشکین‌شهر بازداشت‌شده‌ بود.

آقای سیفی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

روز پنج شنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹، در پی فراخوانی از سوی فعالان مدنی تُرک (آذربایجانی)، دست‌کم در ده شهر مختلف ایران به دلیل آنچه تجمع‌کنندگان «حمایت از آزادسازی قاراباغ» و اعتراض به «حمایت جمهوری اسلامی ایران و روسیه از ارمنستان» عنوان کرده‌اند، تجمع‌های اعتراضی برگزار شد.

«توهین به رهبری»، «اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «تمرد از مأمورین دولت»، اتهام‌هایی است که به بازداشت‌شدگان تجمع‌ اعتراضی اردبیل و توابع در شعبه ۱۰ بازپرسی این شهر به ریاست قاضی نونهال تفهیم شده بود.

برای هر یک از این بازداشت‌شدگان که عمدتاً از فعالین مدنی باسابقه بودند وثیقه‌های سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده بود.

در تیرماه ۱۳۹۹،  نیز پس از انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از جمهوری آذربایجان و اعتراض به سیاست‌های جمهوری اسلامی و روسیه در حمایت از ارمنستان در تنش اخیر بین دو کشور، در جریان تجمعات اعتراضی مشابه در شهرهای تهران، تبریز، اردبیل، ارومیه، زنجان، نقده، مراغه و برخی دیگر از شهرهای تُرک‌نشین ایران، حداقل ۴۰ نفر از فعالان مدنی تُرک بازداشت و یا به محاکم قضایی احضار شده بودند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی پیشتر طی گزارشی تحت عنوان اعتراضات ترک های ایران: دست‌کم ۶۰ شهروند معترض بازداشت شدند به موضوع بازداشت ها در شهرهای تُرک نشین ایران پرداخته بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید