محمد علی زحمتکش، معلم بازنشسته از زندان آزاد شد

محمدعلی زحمتکش، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان استان فارس با پایان دوران محکومیت حبس از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدعلی زحمتکش، فعال صنفی معلمان استان فارس، که از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در حال سپری کردن حکم یک سال حبس در زندان وکیل آباد شیراز بود، روز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰،  با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شده است.

این فعال صنفی، از اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از فشار فراوان به وثیقه‌گذار و با وعده مساعد مسئولان مبنی بر اعطای مرخصی و آزادی، خود را برای اجرای حکم یک سال حبس به زندان معرفی کرده بود.

آقای زحمتکش، تیرماه ۱۳۹۹، با ضمانت چهار تن از همکاران فرهنگی استان فارس، برای مدت یک هفته از زندان عادل آباد شیراز به مرخصی اعزام شده بود.

«محمدعلی زحمتکش»، پس از تحصن سراسری معلمان در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۳۹۷، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت  و در تاریخ ۱۰ آذر همان سال با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

این معلم بازنشسته، روز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران” به دو سال حبس تعزیری و  یک سال تبعید به شهرستان ارسنجان محکوم شده بود.

نامبرده روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۹۸، بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان عادل آباد شیراز شد. شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران” این فعال صنفی را به دو سال حبس تعزیری و  یک سال تبعید به شهرستان ارسنجان محکوم کرده بود.

دادگاه تجدیدنظر در شیراز حکم دو سال حبس تعزیری «محمدعلی زحمتکش»، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان استان فارس را به ۸ ماه کاهش داد.

وی روز دوشنبه  ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۸، با گذراندن حدود پنج ماه از دوران محکومیت هشت ماه خود (با محاسبه دوران بازداشت قبلی) از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید