چهار زندانی سیاسی کُرد از زندان نقده آزاد شدند

چهار زندانی سیاسی کُرد به نام‌های شیرکو آگوشی (دهکردی)، سیامند شهسوار، کمال عزیزنژاد و نجم‌الدین محمدی به صورت زودهنگام از زندان نقده آزاد شدند.

این شهروندان روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰، در پی اعمال بخشنامه عفو و با قرار گرفتن نام آنان در لیست آزادی ها مشمول عفو زودهنگام شده اند.

شیرکو آگوشی (دهکردی)، سیامند شهسوار، کمال عزیزنژاد و نجم‌الدین محمدی از بابت اتهام‌ های سیاسی دوران محکومیت حبس را در زندان نقده سپری می کردند.

شیرکو آگوشی روز شنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای سپاه پاسداران زخمی و بازداشت شده بود.دادگاه انقلاب پیرانشهر این شهروند را از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

سیامند شهسوار اوایل دی‌ماه ۱۳۹۷ به هنگام سفر به اقلیم کردستان عراق در پایانه حاج عمران در مرز پیرانشهر بازداشت  شد.او در دادگاه انقلاب از بابت اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام”، به ۵ سال حبس محکوم شد که در دادگاه تج دیدنظر به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

کمال عزیزنژاد، تابستان ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت شد او اسفندماه ۱۳۹۶ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به ۵ سال حبس محکوم شده.

نجم‌الدین محمدی در آذرماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت شد.او اواخر سال ۱۳۹۸ در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید