پرونده سازی در زندان؛ داوود و ایوب شیری در دادسرای تبریز تفهیم اتهام شدند

ایوب و داوود شیری، فعالان تُرک (آذربایجانی) محبوس در زندان تبریز از بابت پرونده ای جدیدی تفهیم اتهام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ایوب و داوود شیری، فعالان تُرک (آذربایجانی) از بابت پرونده جدیدی که در زندان برایشان گشوده شده است، روز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰، در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز تفهیم اتهام شده اند.

این فعالان تُرک (آذربایجانی) از بابت اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی جهت برهم زدن امنیت ملی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

ایوب و داوود شیری که نسبت برادری با هم دارند، در پی صدور قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر یک به زندان تبریز بارگردانده شده اند.

ایوب شیری همراه با برادرش داوود شیری  روز یک‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در جریان اعتراضات آبان ماه ۹۸ در محل کار خود در تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آقایان شیری روز چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸، پس از حدود ۱۰۰ روز بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شدند.

داوود شیری فعال مدنی ساکن تبریز در پی دریافت ابلاغیه ای در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، جهت تحمل دوران محکومیت حبس فراخوانده شد.

این فعال مدنی از سوی شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌شرقی با مستشاری صمد حضرتی و محمد حسن دانشمندملکی از بابت اتهام «عضویت در گروه گاماج» (طیف مستقل آذربایجان) به ۶ ماه حبس تعزیری و معدوم شدن خط تلفن همراه و ضبط گوشی همراه محکوم شده بود.

آقای شیری پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

ایوب شیری پیشتر از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز در روز دوشنبه ۹ تیر ماه ۱۳۹۹، با صدور دادنامه ای،  از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. بود.

همچنین این شهروند تُرک در بخش اول پرونده مذکور توسط دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید