نمایندگان پارلمان اروپا خواستار آزادی فوری احمدرضا جلالی شدند

نمایندگان پارلمان اروپا خواستار آزادی بی قید و شرط احمدرضا جلالی زندانی دو تابعیتی محبوس در زندان اوین شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نمایندگان پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن بازداشت شهروندان دو تابعیتی توسط دستگاه قضایی ایران، خواستار آزادی بی قید و شرط احمدرضا جلالی زندانی دو تابعیتی محبوس در زندان اوین شدند.

اعضای این پارلمان، همچنین از مقامات خواستند که تا زمان آزادی آقای جلالی، امکان تماس با خانواده، مراقبت های فوری پزشکی، حق دسترسی به وکیل و ملاقات را برای این زندانی فراهم آورند.

آنها تاکید کردند که مقامات ایران این شهروند دو تابعیتی را به صورت خودسرانه بازداشت و تحت شکنجه های جسمی و روانی قرار داده‌اند.

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی، از روز سه‌شنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۹، در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین از حق تماس و ملاقات با وکیل و خانواده محروم است.

با وجود تلاش ها و پیگیری های وکیل و خانواده احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام، مسئولان دادسرای اوین اعلام کرده اند که ملاقات و تماس تلفنی برای این زندانی ممنوع است و این مسئله نگرانی هایی را در خصوص خطر اعدام قریب الوقوع احمدرضا جلالی افزایش داده است.

احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی که به اتهام «جاسوسی» به اعدام محکوم شده با وجود بیماری‌های مختلف و وضعیت نامناسب جسمانی، مدتها از دریافت خدمات درمانی و اعزام به مراکز درمانی محروم بوده است.

این زندانی سیاسی دو تابعیتی در زندان اوین بیمار و با کاهش وزن شدیدی مواجه شده بود، ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ گزارشی از آخرین وضعیت این پزشک و پژوهشگر محروم از درمان ارائه داده‌ و خواستار انتقال او به بیمارستانی در بیرون از زندان و معاینه کامل پزشکی وی شده بود.

احمد رضا جلالی، بارها اتهامات وارده بر خود را نادرست خوانده و پیشتر طی نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی ایران هر گونه تماس و همکاری با «موساد» را رد کرده و نوشته بود: «هیچگاه در مراحل مختلف تشکیل پرونده و در جریان محاکمه کوچکترین سندی دال بر این امر ارائه نشده است».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید