برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام های سه زندانی محبوس در زندان ارومیه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های ابراهیم صدیق همدانی، سالار صدیق همدانی و محمدرضا عین اللهی سه زندانی محبوس در زندان ارومیه از بابت پرونده جدید برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی و محمدرضا عین اللهی از بابت پرونده جدید مشترکی که در زندان برعلیه آنها گشوده شده است، روز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰، در شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شد.

این زندانیان از بابت اتهام های “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته اند.

ادامه این جلسه که در شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه، به ریاست مسعود رجبی برگزار شد به روز یکشنبه  ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ موکول شده است.

محمدرضا عین اللهی، زندانی جرایم عمومی، از بابت اتهام های مالی در زندان ارومیه دوران حبس را سپری می کند.

ابراهیم خلیلی همدانی و پسرش سالار خلیلی همدانی، دو زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه که هر یک به تحمل ۱۶ سال حبس محکوم شده بودند، در پرونده دیگر هر کدام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این دو زندانی سیاسی در اعتراض به حکم صادره ۱۶ سال زندان از روز چهارشنبه ۳ مهر در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

با احتساب احکام پیشین، هر یک از افراد به تحمل ۱۹ سال حبس محکوم شده‌اند که با در نظر گرفتن ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ سال از این حکم برای هر کدام از آنها  قابلیت اجرایی دارد.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این دو شهروند روز ۲۷ شهریور، در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه در حالی برگزار شد که از حق دسترسی به وکیل مدافع تعیینی محروم بودند. دادگاه در نهایت هریک از آنها را به اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران» به ۱۵ سال حبس تعزیری و به  اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

ابراهیم خلیلی همدانی به همراه دو فرزندش به نام‌های سالار و مریم (مهسا) خلیلی همدانی در تاریخ  ۴ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شدند. این شهروندان پس از دو ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

مریم خلیلی همدانی روز ۵ اردیبهشت ماه با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است. اما دو عضو دیگر این خانواده همچنان در بند روان درمانی به سر می‌برند.

گفتنی است ابراهیم خلیلی همدانی که از شهروندان تُرک ارومیه است پیش‌ از این نیز در سال ۱۳۸۴ به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق بازداشت و در دادگاه به شش سال حبس محکوم شده بود. وی پس از تحمل دو سال از مدت محکومیت خود با استفاده از حق آزادی مشروط از زندان آزاد شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید