اعتراضات اهواز؛ بازداشت شمارى از شهروندان معترض به بحران بى آبى

شمارى از شهروندان معترض به بحران بى آبى و قطع مکرر آب در شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تعدادی از شهروندان ساکن اهواز که در روز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰، در اعتراض به بى آبى و قطع مکرر آب در مقابل ساختمان استاندارى در شهر اهواز تجمع اعتراضى برپا کرده بودند، بازداشت شده اند.

صدها تن از شهروندان عرب در اعتراض به سدسازى بی رویه، خشکاندن رودخانه ها و هور العظیم، بى آبى و قطع مکرر آب در روز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰، مقابل ساختمان استاندارى در شهر اهواز تجمع اعتراضى برپا کرده و خواستار پاسخگویى مسئولان شدند.

بر اساس این گزارش، هویت سه نفر از بازداشت شدگان، فهد عبیداوى و اسماعیل عبیداوى فرزندان رحیم و از ساکنان کوى زهیریه (گلدشت) و سید على شریفى شهروند ساکن اهواز احراز شده است.

در این تجمع اعتراضی شهروندان شعارهایی به زبان عربى سر دادند؛ از جمله “به نام دین ما را غارت کردند”، “سرزمین نیاکان، ترک نمى کنیم”، “نه به خشکاندن رودخانه ها، نه به کوچ دادن مردم” و “هیهات من الذله ” والله اکبر

شماری از این شهروندان پس از سر دادن این شعارها و پایان تجمع و راهپیمایى، توسط نیروهاى امنیتى محاصره و بازداشت شدند.

ساختن سدهای متعدد بر روی رودخانه‌های کرخه و کارون، خشکسالی و کم آبی باعث شده که نهرهای پایین‌دست و تالاب های  منطقه خشک شده و  سبب بروز فاجعه‌های زیست‌محیطی و انسانی شود.

نویسنده
رحیم الیاسی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل