فرهاد محمدی وکیل دادگستری راهی زندان سنندج شد

فرهاد محمدی، وکیل دادگستری و دبیر حزب وحدت ملی شاخه کردستان جهت تحمل حبس راهی زندان سنندج شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرهاد محمدی وکیل دادگستری که از سوی دادگاه انقلاب سنندج به حبس محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰، جهت تحمل حبس راهی زندان سنندج شده است.

این وکیل دادگستری پیشتر از سوی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب سنندج جهت تحمل دوران محکومیت احضار شده بود.

آقای محمدی توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به تحمل ١٠ ماه حبس محکوم شده است.

فرهاد محمدی پیشتر توسط دادگاه انقلاب سنندج به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود .

این وکیل دادگستری خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

فرهاد محمدی، وکیل حقوق بشری کُرد و دبیر شاخه کردستان حزب وحدت ملی در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی سنندج، بازداشت شد.

آقای محمدی فعال محیط زیست است و به همراه او دست‌کم ۹ فعال محیط زیست کُرد دیگر نیز در همان تاریخ و یا روز بعد بازداشت شدند.

این وکیل کُرد، حدود مدت ۵ ماه در سلول انفرادی اداره اطلاعات سنندج بازداشت و تحت فشار برای اعترافات اجباری بوده است.

قرار بازداشت موقت فرهاد محمدی که در تاریخ ۴ خردادماه ۱۳۹۸،  به بند قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود، با دستور دادستان دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، بر خلاف روال معمول، به صورت غیرقانونی تمدید شد.

او در روز سه شنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸،  بعد از ۶ ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷، خبری از درخواست برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر مبنی بر آزادی فوری و بدون‌قید و شرط و توقف آزار قضایی علیه وکلای حقوق بشری از جمله فرهاد محمدی را منتشر کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید