انتقال خالد پیرزاده از زندان تهران بزرگ به زندان شیبان اهواز

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی از زندان تهران بزرگ به سالن ۲ بند عمومی زندان شیبان اهواز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی شریف زاده وکیل خالد پیرزاده از انتقال موکلش از زندان تهران بزرگ به سالن ۲ بند عمومی زندان شیبان اهواز خبر داده است.

آقای شریف زاده، طی یادداشتی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام خبر انتقال موکلش به سالن ۲ بند عمومی زندان شیبان اهواز نوشت:”این بند محل نگهداری محکومین خطرناک می باشد. عدم تفکیک زندانیان سیاسی اصلی ترین حقوق آنها را پایمال کرده است. حفظ جان و سلامت ایشان بعهده سازمان زندانها و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی می باشد”.

علی شریف زاده، وکیل مدافع خالد پیرزاده، با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی از انتقال ناگهانی موکلش به مکانی نامعلوم خبر داده است.

آقای شریف زاده ضمن اعلام این خبر، با توجه به سوابق بیماری خالد پیرزاده، از انتقال ناگهانی موکلش ابراز نگرانی کرده و سازمان زندانها را مسئول سلامت او دانسته است.

خالد پیرزاده  روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰، پس از پایان ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشته و به بند قرنطینه این زندان منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی، که پیشتر دست به اعتصاب غذا زده بود، با وعده آزادی مشروط روز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰، از زندان تهران بزرگ به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

آقای پیرزاده پس از دو هفته اعتصاب غذا، در روز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰، همزمان با اعزام به مرخصی به اعتصاب خود پایان داد.

خالد پیرزاده صبح روز دوشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، در پی انتشار یادداشتی، ضمن اعلام خبر اعتصاب غذای خود و شرح دلایل آن تاکید کرده بود که تا زمان محقق شدن خواسته های قانونی اش به این اعتصاب ادامه خواهد داد.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز از صبح روز شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت مسئولان با درخواست آزادی مشروط او دست به اعتصاب غذا زده و در تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ با وعده مساعد مسئولان مبنی بر رسیدگی به درخواست هایش پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کرده بود.

آقای پیرزاده در تشریح دلایل اعتصاب غذای خود در یادداشتی که نوشته ذکر کرده است: تاکنون ۲۵ ماه است که در شرایط بد جسمی و روحی روانی در زندان هستم، بدون ملاقات و مرخصی. اما هم اکنون همسرم به بیماری کرونا مبتلا شده و اصلا شرایط مناسبی ندارد علاوه بر اینکه خودش پرستاری ندارد که از او مراقبت کند دختر خردسالم هم باید به اجبار از مادرش دور بماند که شاید از ابتلا به کرونا مصون بماند. رنج و دوری پدر از یک سو و اکنون از دست دادن آغوش مهر مادری بر دردهای دختر کوچکم اضافه شده است. براستی با این درد چه باید کرد.

این زندانی سیاسی، قهرمان و مربی پرورش اندام اهل خوزستان، روز شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰، در یک فایل صوتی از زندان تهران بزرگ، اشاره کرده بود که درپی ۱۴ روز اعتصاب غذا دچار کاهش وزن شدید شده و وزنش از ۱۱۳ به ۱۰۲ کیلو کاهش یافته است.

او همچنین در این فایل صوتی گفته بود که صبح جمعه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، به دلیل افت فشار از حال رفته و در بهداری زندان به او سرم نمکی زده‌اند.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در روز چهارشنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۹، طی نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتش لب‌های خود را نیز دوخته بود.

بر اساس گزارش دریافتی آقای پیرزاده پس از دوختن لب ها در روز چهارشنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۹، از دریافت داروهای قلب خودداری کرده و ضربان قلب او تا ۱۱۰ افزایش یافته بود.

خالد پیرزاده در حالی در اعتراض به مخالفت با درخواست آزادی مشروطش دست به اعتصاب غذا  زده است که پیشتر از سوی مسئولان زندان در لیست زندانیان واجد شرایط عفو مشروط قرار گرفته بود.

گفته شده رئیس اندرزگاه ۹ زندان تهران بزرگ با آزادی مشروط این زندانی سیاسی مخالفت کرده است.

آقای پیرزاده در حین بازداشت و انتقال از زندان اوین به زندان تهران بزرگ، توسط نیروهای امنیتی و ماموران گارد ویژه اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه کمر و پا دچار مصدومیت شده بود.

بر اساس گزارش رسیده، روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، خالد پیرزاده زندانی سیاسی پس از ممانعت از انتقالش از زندان اوین به زندان تهران بزرگ، توسط ماموران گارد ویژه اوین به گونه ای مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته که از ناحیه پا و کمر دچار درد شدید شده و قادر به حرکت دادن پای خود نبود.

این انتقال در شرایطی صورت گرفته بود که قانون اصل تفکیک جرائم در زندان تهران بزرگ رعایت نمی‌شود و این زندان فاقد استانداردهای لازم است.

او در مردادماه ۱۳۹۹، از ناحیه پا تحت عمل جراحی قرار گرفته اما هنوز نیازمند جراحی‌های بیشتر و فیزیوتراپی است.

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی در اوایل خردادماه ۱۳۹۸، در خیابان خوش تهران توسط نیروهای امنیتی در حالی که به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از ناحیه کمر با مصدومیت مواجه شده بود، بازداشت شد.

او پس از بازداشت به کلانتری هفت چنار منتقل شده بود.

مراحل بازجویی خالد پیرزاده در بند یک الف سپاه انجام شده و پس از گذشت ۱۹ روز جهت تفهیم اتهام به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین منتقل شد.

آقای پیرزاده توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین به ریاست بازپرس نصیری پور، تفهیم اتهام شده بود.

پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام برای آزادی موقت خالد پیرزاده قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان صادر شده بود که این زندانی سیاسی توانایی تأمین این مبلغ وثیقه را نداشت.

خالد پیرزاده در بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه  ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی «احمد زرگر» این حکم را عیناً تأیید کرد.

بر اساس دادنامه صادر شده توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر، در رابطه با رای صادره در خصوص خالد پیرزاده احکام صادره در خصوص ایشان بابت اتهام های «اجتماع و تبانی ۵ سال زندان » و «توهین به رهبری۲ سال زندان» که پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده بود عیناً تأیید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال زندان در خصوص آقای محمد حسینی و ۵ سال زندان در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.

نگارش؛ شتاو معزی

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید