گسترش ابتلا به ویروس کرونا در زندان خلخال

ابتلای زندانیان محبوس در زندان خلخال به ویروس کرونا گسترش یافته است. منابع داخلی از وضعیت وخیم برخی از زندانیان مبتلا خبر داده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در زندان خلخال ویروس کرونا (کووید-۱۹)، گسترش پیدا کرده است و بنا به گفته منابع مطلع از این زندان، بیش از ٨۰ درصد زندانیان به این بیماری مبتلا شده‌اند و تاکنون هیچ‌گونه رسیدگی پزشکی از سوی زندانبانان و مسئولین زندان صورت نگرفته است.

گفته شده بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) در زندان خلخال می‌گذرد و زندانیان مبتلا شده بدون دسترسی به امکانات درمانی مناسب، در وضعیت نگران‌کننده‌ای به‌سر می‌برند.

منابع مطلع با تاکید بر این که بیش از ۸۰ درصد زندانیان به کرونا مبتلا شده‌اند به کمپین گفته‌اند: «تمام زندانیان را داخل بندها قرنطینه کرده‌اند و بیش از یک ماه است که هیچ‌یک از مسئولان به سراغ زندانیان نرفته‌اند و به وضعیت بحرانی آنان رسیدگی نمی‌کنند. مسئولین زندان مانع از انتقال زندانیان به بهداری شده‌اند.»

پیش‌تر نیز صلاح‌الدین شریف‌زاده و حسن بیت عبدالله دو زندانی سیاسی محبوس در این زندان، به کرونا مبتلا شده بودند و در شرایط وخیمی به‌سر می‌بردند و همچنان با این بیماری درگیر هستند.

مسئولان این زندان تا لحظه انتشار این گزارش نسبت به تایید خبر ابتلای زندانیان به کووید ۱۹، درمان زندانیان بیمار و انتقال آنان به مراکز درمانی مناسب خودداری کرده‌اند و از انتشار هر گونه خبر مربوط به گسترش کرونا در زندان خلخال در رسانه‌های داخلی جلوگیری می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید