جلسه رسیدگی به پرونده چهار نوکیش در دادگاه انقلاب دزفول برگزار شد

روز سه شنبه ۱۲ مردادماه سال جاری جلسه رسیدگی به اتهامات انتسابی چهار نوکیش به نامهای «علیرضا ورک شاه، محمد کائدگپ، اسماعیل نریمان‌پور و محمدعلی ترابی» در دادگاه انقلاب دزفول برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۲ مردادماه، جلسه رسیدگی به اتهامات چهار نوکیش مسیحی به نامهای نامهای «علیرضا ورک شاه محمد کائدگپ اسماعیل نریمان‌پور و محمدعلی ترابی» در شعبه چهارم دادگاه انقلاب دزفول برگزار شد.

ایمان سلیمان وکیل مدافع این چهار نوکیش اعلام کرده است، «در دادگاه به این چهار نفر تفهیم اتهام شد. آنها به تبلیغ علیه نظام و تبلیغ به نفع گروه‌های مخالف نظام و اجماع علیه امنیت ملی متهم شده بودند که از آنها دفاع شد و اتهامات را رد کردیم و به بازپرس تأکید شد که آنها هیچ اجماع و تبانی نداشتند و اقدام به برگزاری کلیساهای خانگی نکرده‌اند.»

وکیل این چهار نوکشیش در ادامه گفت: «برای آزادی موقت این افراد قرار بود وثیقه سند ملکی دریافت شود که بعد از صحبت با محمد مخمل‌زاده بازپرس شعبه چهارم دادسرای انقلاب دزفول با توجه به شرایط مالی افراد موافقت شد که با قرار کفالت به طور موقت آزاد شوند.»

آقای سلیمانی همچنین توضیح داد که؛ «از آنجا برخی از این نوکیشان ضامن برای قرار کفالت نداشتند، بازداشت می‌شدند اما با بازپرس صحبت شد که روز چهارشنبه با ضامن به دادگاه مراجعه کنند.»

این افراد پیشتر در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در دزفول بازداشت و اول اردیبهشت ماه امسال از اداره اطلاعات این شهر آزاد شدند.
براساس اطلاعات دریافتی هر چهار متهم با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شدند و قرار است پس از مطالعه پرونده دفاعیات تکمیلی در لایحه‌ای به دادسرا اعلام شود.

نظام جمهوری اسلامی سال‌ها است که نوکیشان مسیحی را بدون ارائه مدرک و سند، به دلیل باور دینی و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز، به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرده و راهی زندان می کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید