تایید احکام صادره علیه جواد علیکردی، وکیل دادگستری و استاد دانشگاه

جواد علیکردی، وکیل دادگستری، استاد دانشگاه و زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، به دلیل راه اندازی و مدیریت یک گروه تلگرامی به دو سال حبس تعزیری و دو سال منع اشتغال از هر گونه فعالیت و تدریس در محیط‌های آموزشی، منع خروج از کشور و ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ جواد علیکردی، وکیل دادگستری، استاد دانشگاه و زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، به دلیل راه اندازی و مدیریت یک گروه تلگرامی به نام «امید، آگاهی و آزادی»، توسط دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی به دو سال حبس تعزیری، دو سال منع اشتغال هر گونه فعالیت و تدریس در محیط های آموزشی، منع خروج از کشور و ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، حکمی را که پیشتر توسط غلامرضا منصوری، قاضی سابق دادسرای فرهنگ و رسانه و رئیس شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد علیه این وکیل دادگستری صادر شده بود را تأیید کرده است.

تأیید این احکام علیه جواد علیکردی در حالی است که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران هم روز گذشته در پرونده‌ای با اتهامات مشابه (راه اندازی گروه تلگرامی بدون روتوش)، حکم ۳۰ سال زندان (۱۵ سال زندان قابل اجرا) و ۱۱۱ ضربه شلاق امیرسالار داوودی که در دیوان عالی کشور مورد نقض قرار گرفته بود را مجددا تأیید کرد.

لازم به ذکر است:غلامرضا منصوری یکی از متهمان بزرگ فساد اقتصادی است که اواخر خردادماه سال گذشته در کشور رومانی به طرز مشکوکی کشته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید